גיוסים של 2.4 מיליארד ש' בקרנות המסורתיות באוקטובר

מיטב: קרנות אג"ח מדינה מסכמות את אוקטובר עם גיוסים של כ-1.13 מיליארד שקל ואילו האפיק השקלי מאבד באוקטובר כ-830 מיליון שקל

הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות כולה, מסורתיות וכספיות, הסתכמו בחודש אוקטובר בכ-1.9 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות הציגו את החודש החזק ביותר מתחילת השנה עם גיוס של כ-2.4 מיליארד שקל בעוד הכספיות פודות כ-500 מיליון שקל. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

מדדי האג"ח והמניות רשמו החודש עליות שערים מה שהוביל את המשקיעים להגדיל את רכיב הסיכון בתיקים שבא לידי ביטוי בעלייה חדה בגיוסים לקרנות אג"ח קונצרני ואג"ח כללי ופדיונות ברכיב השקלי הסולידי הכולל קרנות כספיות ושקליות .

קרנות אג"ח קונצרני רושמות את החודש החזק ביותר מאז אפריל השנה - בסיכום אוקטובר רשמו הקרנות הקונצרניות גיוסים של כ-1.3 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח מדינה מסכמות את אוקטובר עם גיוסים של כ-1.13 מיליארד שקל ואילו האפיק השקלי מאבד באוקטובר כ-830 מיליון שקל, מהם כ-520 מיליון שקל בקרנות הכספיות - לראשונה מאז חודש מארס.

התמתנות נרשמה בקצב הפדיונות לקרנות המנייתיות שסיכמו את החודש עם פדיונות קלים של כ-20 מיליון שקל- ירידה של כ-80% בקצב הפדיונות לעומת חודש ספטמבר.

מהפך נרשם בקרנות אג"ח כללי ששברו רצף של 5 חודשי פדיונות וגייסו החודש כ-380 מיליון שקל וזאת לעומת פדיונות של כ-490 מיליון שקל בחודש ספטמבר.

המשקיעים "חוזרים הביתה" - פדיונות של כ-80 מיליון שקל נרשמו בקרב קרנות אג"ח חו"ל וזאת לעומת גיוס של כ-220 מיליון שקל בחודש ספטמבר.