"הגזענות חיה ובועטת; לסילבן אומרים שלא יהיה ר"מ כי הוא ספרדי"

הצצה ראשונה למגזין "ליידי גלובס" ■ ג'ודי שלום-ניר-מוזס: "נתניהו הכי מתאים להיות ראש ממשלה; עם כל זה שאנחנו אוהבים לקטר, אנחנו במצב טוב פלוס"

"הייתי בהלם כמו כולם", אומרת ג'ודי שלום-ניר-מוזס על החיבור בין הליכוד לישראל ביתנו. בראיון ל"ליידי גלובס" שיפורסם הערב (ג') היא מדברת על החיים האישיים, על הפוליטיקה, על ההחלטה להתחיל ליטול ריטלין ("זה מרגיע אותי, אני יכולה לשבת נינוחה בישיבות ולא לצאת כל דקה ולשגע את כולם") וגם על השד העדתי שיצא מהבקבוק במערכת הבחירות הנוכחית.

- איך את מסבירה שמרבית רשימת הליכוד מורכבת מיוצאי אשכנז, דבר שאינו עומד בקורלציה לקהל הבוחרים?

"אני יודעת שזה לא פוליטקלי קורקט לומר זאת, אבל עצם זה שרוב מצביעי הליכוד הם ספרדים, ובצמרת הליכוד ישנו רק סילבן שלום אחד - זה אומר משהו על חוסר. כשאנחנו מסתובבים בארץ, אנשים רבים מדי אומרים לסילבן שאין לו סיכוי להיות ראש ממשלה כי הוא ספרדי. לא מדובר באמירות בודדות אלא בדברים גורפים, וזה עצוב לי.

"אז כל האומרים שפסה הגזענות מהארץ, שישמעו את המשפט הזה, יתבוננו בצמרת הליכוד ה'לבנה' כולה למעט סילבן שלום. יסתכלו מי מאכלס את בתי הסוהר ומנגד את הרכבי השופטים. יראו את הסלקציות במועדונים, ורק אחר-כך יפתחו את הפה. שלא יטיפו לי שזה לא טוב ולא צריך לדבר על גזענות בישראל כי אין. העובדה היא שהגזענות חיה, נושמת ובועטת".

- לאחרונה פורסם דירוג הפוליטיקאים העשירים, שהציב את בעלך במקום הראשון עם 150 מיליון שקל. זה נכון?

"הלוואי. נכון לעכשיו, הרוב המוחלט של הרכוש נמצא בצורת מניות בלתי סחירות בעליל של 'ידיעות אחרונות', ועם זה לא הולכים למכולת".

כשנשאלה שלום-ניר-מוזס על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה: "בעת הזו הוא האיש הכי מתאים והכי מנוסה לעמוד בראשות הממשלה. עם כל זה שאנחנו אוהבים לשבת בשיחות סלון ולקטר - בשורה בתחתונה, יחסית לעולם, חוץ ממצב התקשורת, אנחנו במצב טוב פלוס".

*** הראיון המלא יפורסם במגזין "ליידי גלובס" שיחולק הערב (ג') למנויי "גלובס" ויימכר גם ברשת חנויות סטימצקי.