הבחירות בארה"ב: האתרים שידרו לראשונה שידור חי במשך שעות

וואלה, ynet, מאקו והאתר של "ישראל היום" העלו אמש משדרים מיוחדים לרגל הבחירות בארה"ב ■ מדובר בניסוי כלים לקראת הבחירות בישראל

הישורת האחרונה של הבחירות בארה"ב אמש (ג') הייתה בבחינת אירוע היסטורי עבור האינטרנט הישראלי. לראשונה שידרו האתרים הישראליים המובילים שידור חי ורציף של כ-10 שעות, שליווה ועקב, באמצעות שדרנים ופרשנים, אחרי המאבק הצמוד בין ברק אובמה למיט רומני, עד לספירת אחרון הקולות.

שידורי הווידיאו ברשת הפכו בחודשים האחרונים לזירת ההיאבקות החדשה של גופי המדיה האינטרנטיים, ונראה כי סיקור הבחירות אתמול היה רק הספתח לקראת אירוע השיא בעוד כחודשיים - הבחירות בישראל.

במשך תקופה ארוכה הכינו באתרים הגדולים את אולפני החדשות שלהם, ואמש וואלה ו-ynet חנכו אותם. בוואלה הציבו בקדמת הבמה את ינון מגל, שהצטרף לאתר הישראלי המוביל בחודשים האחרונים, ועם ניסיונו מהגשת "מבט" ומחדשות 10, הוביל במשך כ-10 שעות את השידור.

עבור מגל הייתה זו הפעם השלישית שהוא משדר בשידור חי באתר וואלה, לאחר סיקור פיזור הכנסת ולאחרונה שידור מוועידת הליכוד, אך כאמור הייתה זו הפעם הראשונה שבה הוא מנחה מאולפן החדשות החדש.

"השידור אתמול היה סוג של הוכחה שוואלה, מלבד היותו האתר הישראלי הכי פופולרי, הוא גם מערכת חדשות רצינית ומקצועית, ושהטענות כאילו אנחנו לא כאלה פשוט לא נכונות", אמר העורך הראשי של וואלה, גדי להב. "הציפיות אתמול היו לראות שהמערכת מסוגלת להעביר שידורים חיים מתמשכים מבלי לפגוע בגולש ולגרום לו להרגיש שאנחנו מורחים את הזמן, מה שלעיתים קורה בטלוויזיה".

"מדינה רדופת חדשות"

באשר לשאלה אם מלבד סיקור מערכות הבחירות בארה"ב ובהמשך בישראל יש הצדקה לשידורים חיים באינטרנט, אמר להב כי "אנחנו מדינה רדופת ושטופת חדשות, כך שיש מספיק אירועים שנוכל לסקר בשידור חי. אם למשל האולפן שלנו היה פועל כשהיה הפיגוע בבולגריה, היינו משדרים אותו כנראה מהאולפן".

גם ב-ynet חנכו כאמור את האולפן החדש, ואת השידור החי והארוך הוביל הכתב והפרשן הפוליטי של האתר, אטילה שומפלבי, לצדם של פרשנים וכתבים מהאתר ומ"ידיעות אחרונות", בהם רון בן-ישי, סבר פלוצקר ואחרים.

בדומה לוואלה, גם השידור ב-ynet התפרס על כ-10 שעות, לצד פריצות מארה"ב ומנקודות נוספות בישראל.

במקביל, אתר mako של זכיינית ערוץ 2 קשת הפיק והוביל סיקור של הבחירות, עם משדר מקדים בהנחיית יעקב אילון מארה"ב, כשעה לפני תחילת הסיקור השוטף של חברת החדשות. השידור של אילון שודר במקביל גם באתר mako וגם בערוץ 2.

"מדובר באירוע משמעותי עבור האינטרנט הישראלי", אומר המנהל והעורך הראשי של mako, יובל נתן. "מבחינתנו, מבצע השידורים היה מורכב ונגע לכל מחלקה כמעט ב-mako, והתוצאות הביאו לכך שאזור החדשות באתר שילש את מספר הגולשים ואת צפיות הווידיאו".

באשר לשילוב עם השידור בטלוויזיה, הוסיף נתן כי "אנחנו רואים את עצמנו כגוף שידור שנע בין מדיומים, ולכן לא מעט שידורים וכתבות בימים האחרונים, שיועדו בתחילה רק לאינטרנט, זכו לזמן מסך בקשת".

בנוסף, גם אתר האינטרנט של "ישראל היום" רשם אתמול ניסוי כלים ראשון של אולפן החדשות. לעומת האתרים האחרים, שם עדיין לא השלימו את הפעלתו המלאה של האולפן, ולא נעשה שידור חי מהאולפן, אלא הוקלטו קטעים שונים שהועלו לאחר מכן לאתר.

ככל הנראה, ב"ישראל היום" מתכוונים לזרז את תקופת ההרצה של האולפן, כדי להציע סיקור נרחב יותר כבר במערכת הבחירות הקרובה בישראל.