שכונה חדשה בדרום ת"א: 1,500 דירות ומגדלי משרדים

התכנית כוללת מתחם של כ-200 דונם המשתרע בחלקה הצפוני של שכונת נוה עופר, בקרן הרחובות בן צבי ושלבים

הוועדה המקומית תל אביב-יפו אישרה היום (ד') להפקדה תוכנית להקמה ופיתוח של שכונה חדשה בדרום תל אביב, כהמשך של שכונת נווה עופר הוותיקה - מתחם נס לגויים.

התכנית כוללת מתחם של כ-200 דונם המשתרע בחלקה הצפוני של שכונת נוה עופר, בקרן הרחובות בן צבי ושלבים. מרבית הקרקע במתחם נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ונכון להיום קיימת במקום בנייה שנבנתה לאורך השנים על ידי מחזיקים שאינם בעלי חזקה בקרקע. בשנות התשעים אושרה למתחם תב"ע שאיפשרה בניית כאלף יחידות דיור, אולם תב"ע זו לא מומשה מעולם.

מעיריית תל אביב נמסר כי "לאור מצוקת הדיור הקיימת בעיר ולאור ההבנה כי דרום העיר נהפך למרכז החדש, הוחלט בשיתוף פעולה של מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב-יפו לקדם תכנית חדשה, שתתאים לצרכים ולתפישות הנוכחיות מבחינה עירונית".

כחלק משיתוף פעולה זה מקדמת בשנה האחרונה מחלקת תכנון יפו ודרום במינהל ההנדסה בעיר תכנית חדשה (תב"ע תא/4100) שתכליתה השלמת הרצף הבנוי של שכונת נווה עופר בהיקף של כ-1,500 יחידות דיור וכ-120 אלף מ"ר לתעסוקה. על פי התוכנית יוכלו להיבנות במתחם בניינים בני 6 עד 12 קומות, כאשר התוכנית תאפשר את בנייתם בנפרד. עוד מוצע במסגרת התוכנית לאשר בנייתו של מוקד תעסוקתי חדש בצומת בן צבי ושלבים שיכלול שלושה מגדלים בגובה של 35 קומות.

"התוכנית כוללת שכונת מגורים המבוססת על רשת רחובות עירוניים עם פעילות ציבורית ומסחרית בקומת הקרקע, תוך שימוש בעקרונות בינוי מתקדמים ומלאי מגוון של שטחים ציבוריים. כל זאת תוך יצירת הוויה אדריכלית איכותית בדומה לשכונות חדשות שנבנו בעשורים האחרונים בפאריס", מסבירים בעירייה.

עורך ומתכנן התכנית הוא האדריכל מנדי רוזנפלד ממשרד רוזנפלד ארנס אדריכלים.