קרב הרייטינג בבחירות בארה"ב: CNN גברה על רשת FOX

בשעות הפריים-טיים נרשם ניצחון ל-FOX עם 11.5 מיליון צופים ■ NBC הייתה הראשונה שבישרה על הניצחון של אובמה באוהיו ולמעשה על זכייתו בנשיאות

רשת הטלוויזיה האמריקנית CNN גברה על כל המתחרות בקרב על הרייטינג של הבחירות בארה"ב. בשעות שבין 19:00 בערב (שעון ארה"ב) ל-02:00 לפנות בבוקר צפו בממוצע 8.8 מיליון צופים בשידורי הרשת, יותר מכל הרשתות האחרות.

בעוד שבדרך-כלל מרבית המפרסמים מתמקדים ברצועות הפריים-טיים, במקרה הזה היו צופים רבים שנשארו מול המסך גם בשעות המאוחרות יותר כמו 23:00 בלילה (התוצאות מאוהיו), 1:00 לפנות בוקר (נאום ההפסד של רומני) ו-2:00 לפנות בוקר (נאום הניצחון של אובמה).

למקום השני בדירוג הרשתות הגיעה רשת FOX עם 8.7 מיליון צופים בממוצע. 4.6 מיליון צופים בחרו לצפות ברשת MSNBC בשעות ההכרעה.

רשת FOX, שמובילה בדרך-כלל את שעות הפריים-טיים של תחנות החדשות בכבלים, ניצחה גם בערב הבחירות את רצועת השידור שבין 20:00 ל-23:00. 11.5 מיליון צופים בחרו לצפות בשעת סגירת הקלפיות ברשת הזו - מספר שמהווה את שיא כל הזמנים עבור הרשת. מדובר ברשת החדשות היחידה שרשמה גידול במספר הצופים לעומת נתוני הבחירות ב-2008.

9.3 מיליון צופים בחרו ברשת CNN במהלך שעות הפריים-טיים - 25% פחות מאשר ב-2008. במקום השלישי הייתה רשת MSNBC עם 4.7 מיליון צופים.

עבור רשת CNN מדובר בנתונים מעודדים מאוד, מכיוון שבשנים האחרונות היא איבדה את ההובלה ונמצאת באופן קבוע במקום השלישי אחרי FOX ו-MSNBC. הרשת מחפשת בימים אלה מגיש עוגן חדש במקומו של ג'ים וולטון, שהודיע כי הוא יפרוש מתפקידו בסוף השנה.

במירוץ על הכרזת התוצאות זכתה דווקא רשת NBC, שהייתה הראשונה לשדר כי אובמה זכה במדינת אוהיו ולמעשה בבחירות.

המספרים
 המספרים