שלמה בן-צבי העביר את התשלום הראשון על "מעריב"

בן-צבי, שהעביר לנאמן תשלום בסך 12 מיליון שקל, בוחן את האפשרות להכניס משקיע נוסף לעיתון יחד עמו, וערך בדיקות בנושא מול גורמים שונים

שלמה בן-צבי הוא כעת המו"ל הרשמי של "מעריב", זאת לאחר שבסוף השבוע העביר תשלום ראשון על סך 12 מיליון שקל לנאמן, ד"ר שלמה נס. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי בן-צבי בוחן את האפשרות להכניס משקיע נוסף לעיתון יחד עמו, וערך בדיקות בנושא מול גורמים שונים.

בתוך כך נודע כי יואב גולן, מי ששימש כסגן עורך העיתון "מעריב" עד לפני כשנה, ישוב אל העיתון - הפעם כיועץ מיוחד לשלמה בן-צבי, ועל-פי ההערכה בן-צבי יבקש למנותו לסגן עורך "מעריב" בעתיד, כצעד בונה אמון עם עובדי העיתון הוותיקים.

גולן היה אחד מוותיקי "מעריב", ולפני שמונה להיות סגנו של העורך יואב צור, שימש כעורך מדור הספורט. עם מינויו של ניר חפץ לתפקיד עורך העיתון תחת הבעלות של דסק"ש, גולן פוטר מהעיתון.

חזרתו של גולם ל"מעריב" מגיעה לאחר שיעץ בתקופה האחרונה לבן-צבי על ההתמודדות עם העיתון.

גולן נחשב למי שמנע את סגירתו המוחלטת של מוסף "ספורט מעריב", ועל-פי ההערכה, כאמור, אם ימונה לסגן עורך מינויו יגיע כצעד בונה אמון עם עובדי "מעריב" הוותיקים, לאחר ש-600 מהם לא נקלטו שוב בעיתון על-ידי המו"ל החדש.

היום (א'), לאחר שמחצית מעיתונאי "מעריב" לא נקלטו בחזרה בעיתון, ושלמה בן-צבי קלט רק 160 מהם, נכנסו עורכי חדשות מדסק החדשות של "מקור ראשון" אל "מעריב" ושולבו בעבודת העריכה של העיתון.

מי שצפוי להתמנות לתפקיד ראש דסק החדשות הוא עיתונאי ותיק אחר ב"מעריב", איתי אשר, וגם רכז הכתבים ליאור לנדנברג נשאר בעיתון. לצד אשר ישתלב במערכת החדשות העיתונאי ישי הולנדר.

אם ימונה לסגן עורך, גולן יהיה אמון על הצד של העיתון היומי, ואילו אלעד טנא, איש "מקור ראשון" וקבוצת "ידיעות אחרונות" בעברו, יהיה אחראי על המגזינים של העיתון. טנא גם מנהל בעבור בן-צבי את עיקר המגעים עם העיתונאים ב"מעריב".

אנשי "מקור ראשון" ערכו את "עסקים"

היום הופיע מוסף "עסקים" של "מעריב", ללא נגיעה של איש מעובדי המוסף הוותיקים, שפוטרו כולם בסוף השבוע שעבר.

את המוסף הוציאו עיתונאי הכלכלה של "מקור ראשון". רבים מהחומרים של "מקור ראשון" ו"מעריב" ישולבו אלה באלה החל מהימים הקרובים.