עקב הסדר ערוץ 10: קשת ורשת דורשות שוויון

לפי הפתרון המסתמן, זיכיון ערוץ 10 יוארך ב-3 שנים ■ לאור זאת, קשת דורשת בחזרה את כספי ה"ביד" ששילמה ■ רשת מבקשת הארכת זיכיון

זכייניות ערוץ 2 דורשות מוועדת לוקר לא לקבל החלטה בעניין ערוץ 10 לבדו, אלא להעניק גם להן הקלות דומות לאלה שהיא מתכננת לתת לערוץ 10.

גורמים בערוץ 10 מתחו היום (א') ביקורת על זכיינית ערוץ 2 רשת, בטענה כי ניסתה לטרפד את המתווה שיצרו באוצר, כבר במהלך הדיונים, על-ידי שליחת מכתבים ויצירת קשר ישיר לפקידי האוצר השונים.

עוד נודע כי לאור הפתרון המסתמן לערוץ 10, לפיו יוארך זיכיונו ב-3 שנים, דורשת רשת אף היא הארכה אוטומטית. כמו כן היא דורשת ריביות דומות ופריסת תשלומים זהה.

גם בקשת מאמינים כי הפתרון המסתמן לערוץ 10, שצפוי להתקבל סופית מחר (ב') בסדרת פגישות שיקיימו גם הזכייניות עם פקידי האוצר, מפלה כלפיה.

בקשת מבקשים החזר מלא של כל כספי ה"ביד" של מכרז ערוץ 2 השני, שעומדים על 174 מיליון שקל, שבעבורם קיבלה הזכיינית זיכיון נוסף. כמו כן היא דורשת החזר של כל הכספים שערוץ 10 לא שילם במהלך השנים בדמי זיכיון, כשלמעשה הזכייניות האחרות מימנו את הרשות השנייה לבדן.

"קשת נפגעת מההסדר"

"קשת אינה מתנגדת למתן הטבות או הקלות לגוף תקשורת זה או אחר", אמרו היום בזכיינית. "קשת תומכת ביישום פתרונות למצב הקשה בו מצויים הזכיינים המסחריים, אך תתנגד בתוקף לכל פתרון שייושם באופן בלתי שוויוני רק כלפי אחד הזכיינים, שכתוצאה ממנו ייפגעו הזכיינים האחרים בכלל וקשת, כמי שמילאה חובותיה, בפרט".

עוד נטען כי "הענקת מתווה זה לישראל 10 לבדה הוא מעשה ששם ללעג את מי ששילם במועד למדינה ואת כל עקרונות היסוד של חוק, הגינות ושוויוניות. הוא שם ללעג את הזכות להתחרות בתנאים שוויוניים. הוא שם ללעג את קשת ובעלי מניותיה, ששילמו בהתאם לחוק ושהאמינו כי הרשות המבצעת תפעל בהגינות ולא תעניק מתנות לזכיינית אחת בלבד. אך הנה קשת משלמת בהתאם לחוק רק כדי לגלות שאין מדובר כלל ב'חוק', אלא רק בכלי משחק בידי הממשלה שעובר שינויים שוב ושוב בהתאם לדרישותיה העדכניות של ישראל 10, אשר במשך עשור קיבלה שוב ושוב הטבות, מחילות, פטורים ודחיות".

בסיכום הדברים נאמר כי "קשת, אשר השקיעה בתקופת הזיכיון הנוכחי מעל 1.2 מיליארד שקל בהפקות מקומיות מקוריות, ואשר שילמה את כל חובותיה לרשות ולאוצר במועדם, אינה מציגה אלא דרישה אחת: לפעול ולשדר בשנים הקרובות בתנאים זהים לאלה של ישראל 10, באותו מתווה בדיוק שנמצא נכון על-ידי הוועדה לטלוויזיה המסחרית בשנות המשבר הנוכחיות".

ברשת לא הגיבו.