הפרמיירליג תחצה רף 5 מיליארד ליש"ט בהסכמי הטלוויזיה החדשים

המשמעות: האלופה האנגלית תקבל יותר מ-100 מיליון ליש"ט בעונה עבור זכויות שידור; הפרמיירליג תמשיך להגדיל את הפערים המקצועיים מיתר הליגות האירופיות‏

הפרמיירליג האנגלית, שכבר היום מחזיקה בחוזי זכויות השידור היקרים ביותר בכדורגל העולמי, צפויה להמשיך להגדיל את ההכנסות שלה מטלוויזיה עם הכניסה לתוקף של ההסכמים החדשים לעונות 2013/14-2015/16.

במהלך השבוע הקרוב, כך מפרסם "הגרדיאן", תסיים הליגה לחתום על ההסכמים עם כלל הזכיינים שלה בחו"ל, תמורת סכום כולל של מעל 2 מיליארד ליש"ט. זאת לאחר שכבר חתמה על מכירת הזכויות המקומיות השונות ל-‏Sky‏, בריטיש טלקום ו-‏BBC‏, עבור סכום שיא 3.196 מיליארד ליש"ט. בסך הכל תגרוף הפרמיירליג מעל 5 מיליארד ליש"ט מטלוויזיה בהסכמים החדשים, במה שיקפיץ את ההכנסות שלה מתחום זה ביותר מ-43% (סך ההסכמים הנוכחיים שווה 3.5 מיליארד ליש"ט).

מדובר בבשורה משמחת מאד לבעלי הקבוצות באנגליה, שבזכות החוזים החדשים, יוכלו להסתמך על הכנסות מובטחות גדולות בהרבה. אלופת הפרמיירליג צפויה לגרוף בעונה הבאה מעל 100 מיליון ליש"ט מזכויות שידור, בעוד אלופת העונה הקודמת, מנצ'סטר סיטי, קיבלה סכום מקסימלי של 60.6 מיליון "בלבד".

‎‏‎‎לשדרוג בהסכמי זכויות השידור יש משמעות גדולה עבור קבוצות הפרמיירליג, במיוחד לאור הכניסה של הכדורגל האירופי לעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א. כזכור, במסגרת הרגולציות החדשות של ארגון הכדורגל האירופי, מחויבות הקבוצות לעבור במהלך העשור הקרוב, בהדרגה, למודל של איזון תפעולי. הגידול בהכנסות יעניק לקבוצות הפרמיירליג יתרון תחרותי על-פני המתחרות מהליגות האחרות, ויאפשר להן להחתים את השחקנים והמאמנים הטובים ביותר ביבשת.

העלייה בהסכמי זכויות השידור של הפרמיירליג בחו"ל היא תוצאה ישירה של המשך הגידול בפופולריות של הליגה ברחבי העולם. בארה"ב, למשל, תשלם רשת ‏NBC‏ כ-157 מיליון ליש"ט עבור שידור המשחקים בשלוש העונות 2013/14-2015/16, פי שלושה יותר לעומת הסכום שמשלמות הזכייניות הנוכחיות (‏ESPN‏ ו-‏FOX‏).‎