טלטלה בחברת החשמל: סמנכ"ל הכספים התפטר

הראל בלינדה הודיע לדירקטוריון החברה על רצונו לסיים את תפקידו ■ בלינדה נימק את ההחלטה באווירה קשה שנוצרה בעת האחרונה בינו לבין המנכ"ל אלי גליקמן

חברת החשמל הודיעה היום (ה') רשמית כי סמנכ"ל הכספים הראל בלינדה הודיע לדירקטוריון החברה על רצונו לסיים את תפקידו. על פי הודעת חברת החשמל, בלינדה נימק את ההחלטה באווירה קשה שנוצרה בעת האחרונה בינו לבין המנכ"ל אלי גליקמן, אשר לדעתו של בלינדה אינה מאפשרת לו להמשיך ולמלא את תפקידו כראוי.

ככל הנראה, התפטר בלינדה בצל סערת "הבור התזרימי" בחברת חשמל בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל, ורצונה של חברת החשמל לקבל ערבויות ממשרד האוצר על מנת למנוע מצב של חדלות פירעון. נזכיר כי גם מנהל אגף הכספים בחברת החשמל, זכריה קיי, החליט לאחרונה לפרוש והודיע על פרישה לפנסיה מוקדמת.

הדירקטוריון קיבל את ההודעה והודה לבלינדה על שירות מסור ומקצועי בן שנים בראש חטיבת הכספים, בהן ניהל בהצלחה את ההתמודדות על שמירת איתנותה הפיננסית של החברה.

הדירקטוריון ביקש מבלינדה שימשיך בתפקידו עד לסיום ההנפקות הקרובות הצפויות ופרסום הדוח הכספי לרבעון השלישי לשנת 2012. לבלינדה טרם מונה מחליף.

נזכיר כי לפני כחודש פרסם מבקר המדינה דוח חמור לפיו עובדי וגמלאי חברת החשמל קיבלו בשנים 1996-2008 הטבות של 3.4 מיליארד שקל, כאשר בחשבון נאמנות שנפתח, ללא ידיעת הדירקטוריון, נצברו 2 מיליארד שקל לתשלומי פנסיה נדיבים, דמי הבראה גבוהים ומשכורת 14, פרקטיקה שאיננה מקובל עוד במגזר הציבורי.