תערוכה לזכרה של לאה גוטליב תתקיים במוזיאון העיצוב בחולון

למרות שנהנתה ממנעמי עולם הזוהר, מייסדת גוטקס לאה גוטליב, שהלכה לעולמה בסוף השבוע, קשרה את הצלחת גוטקס עם אהבת הארץ

מייסדת גוטקס - לאה גוטליב, הלכה לעולמה בסוף השבוע, בשיבה טובה. גוטליב, ניצולת שואה, עלתה לארץ מהונגריה עם בעלה ארמין ושתי בנותיהם - יהודית ומרים. בני הזוג ייסדו את מותג בגדי הים בתחילת שנות ה-50, והפכו אותו למותג האופנה הישראלי המצליח ביותר בעולם.

גוטליב הייתה פטריוטית ישראלית ולמרות שנהנתה במיוחד ממנעמי עולם האופנה והזוהר, קשרה תמיד את הצלחת גוטקס עם אהבת הארץ. בשנות ה-70 וה-80 נחשב גוטקס לאחד המותגים המובילים בתחומו בעולם. הוא נמכר בהרודס ובבלומינגדיילס ונרכש על-ידי סלבריטאיות ובנות אצולה.

בשנות ה-90, החברה נקלעה לקשיים. לאחר שצברה חוב של כ-35 מיליון דולר ב-1997, מכרה משפחת המייסדים את כל אחזקותיה בגוטקס לאיש העסקים לב לבייב, שמינה את בתו לנהל את החברה ואת גדעון אוברזון, המתחרה הנצחי, למעצב המותג.

יהודית גוטפריד נפטרה מסרטן ב-2003 ואמה, לאה, אז בשנות ה-80 לחייה, החליטה להקים את העסק מחדש, וייסדה מותג שנשא את שמה, "לאה". ב-2009 רכש את החברה יו"ר גוטקס הנוכחי, ג'ואי שוובל, המחזיק בזכיונות גאפ וזארה. שוובל ומנכ"ל החברה רוני גרונדלנד מסרו אמש: "אנו מרכינים ראש לזכרה של מייסדת גוטקס הגברת לאה גוטליב, שהייתה מעמודי התווך של האופנה הישראלית מאז קום המדינה. הגב' גוטליב הביאה את בשורת האופנה הישראלית לעולם כולו. "אנו בגוטקס, בשיתוף מוזיאון העיצוב בחולון, נקיים בעתיד תערוכה שתציין את פועלה".