ירידה של 30% בהיקפי הפרסום בטלוויזיה בסופ"ש האחרון

עקב הרייטינג הגבוה, הפגיעה בהכנסות של זכייניות הטלוויזיה נמוכה יחסית

בעקבות מבצע "עמוד ענן" נרשמה בימים האחרונים דריכות בקרב המפרסמים, אולם בשלב זה אין היסטריה בשוק. בניגוד למבצעים קודמים, מפרסמים לא ממהרים להוריד קמפיינים מהאוויר, אם כי מצד שני גם לא ממהרים להתחיל בחדשים.

זכייניות הטלוויזיה המסחרית מתחילות לשלם את המחיר של הירידה בביקושים לזמן אוויר, אם כי הפגיעה פחות חזקה בהכנסות. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי חלה ירידה של כ-30% בהיקף דקות הפרסום. אם בודקים את כמות דקות הפרסום בזכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 בסוף השבוע האחרון (כולל יום חמישי) שלפני המבצע, מגלים כי מספרן עמד על כ-548 דקות.

לעומת זאת, בסופ"ש האחרון עמד מספר דקות הפרסום על כ-375 דקות בלבד. למרות הירידה, מעריכים בשוק כי הזכייניות נפגעו באופן מתון יותר בהכנסותיהן - זאת בשל הרייטינג הגבוה משמעותית לעומת הרייטינג בימים רגילים. כידוע, השוק משלם על פרסום בטלוויזיה עפ"י "עיניים צופות" ובתקופה הזאת כמות ה"עיניים הצופות" במסך גבוהה משמעותית מאשר בימים רגילים, לא רק בפריים טיים אלא לאורך כל היום. כך למשל, בשבת בצהריים, זמן שבו נרשמים בדרך-כלל בטלוויזיה שברי אחוזים בודדים של רייטינג הנעים על 2%-3%, נרשמו השבוע לא פחות מ-18%. הפריים טיים של ערוץ 2 היה גבוה מאוד אף הוא ועמד על ממוצע של 30% בין השעות 20:00-22:30.

הסיבה להמשך הפעילות הפרסומית נעוצה כנראה בעובדה שבשלב זה בצד הישראלי מדובר במבצע "נקי", שלא צובע את המסך ב"צבעי דם".

עם המפרסמים המעטים שהורידו קמפיינים מהאוויר נמנים הוט וחברת מגדל. חלק מהמפרסמים שאמורים היו לעלות עם קמפיינים חדשים, ביקשו להשהות את העלייה למספר ימים.

מי שכן עצר עצירה מוחלטת הם כל הקמפיינים הפוליטיים שהספיקו לעלות לאוויר. הקמפיין הבולט עד עתה היה "ביבי יסבך אותנו" של מפלגת "קדימה", וזה הורד מיד עם תחילת המבצע הנוכחי. "כשהתותחים יורים", אומר ירון מרחב, מנהל הקמפיין של "קדימה", "לא עושים קמפיינים של בחירות. מהרגע שהתחיל המבצע הכול יורד - כולם מתייצבים מאחורי הממשלה".