הטריפל של yes: רשות ההגבלים מסרבת לכחלון

רשות ההגבלים דחתה פניית משרד התקשורת להבהרות בסירובה לטריפל של yes ■ בקבוצת בזק מתכוונים לפנות לשר התקשורת כדי שיתערב מול רשות ההגבלים ■ חילוקי דעות בשאלה האם נכון היה שלא לסייע לחברה הבת במאבק

רשות ההגבלים העסקיים דחתה פנייה ממשרד התקשורת לקבלת מידע בנושא סירובה של הרשות לאשר את חבילת הטריפל של yes, חבילה שאישר משרד התקשורת. ל"גלובס" נודע, כי בכיר במשרד פנה לקבלת הבהרות אחרי שלמד מקריאה בעיתון על כך שהרשות סירבה לאשר את החבילה, אך הרשות לא הסכימה לשתפו בסיבות להחלטה.

בכירים במשרד התקשורת הביעו תרעומת על חוסר שיתוף הפעולה מצד רשות ההגבלים שלא התייעצה עם המשרד בטרם החליטה לעצור את החבילה ועל כך שגם לאחר מעשה, היא לא יידעה ולא התייעצה עם המשרד.

כזכור, רשות ההגבלים העסקיים סירבה לאשר ל-yes לשווק חבילה הכוללת טלוויזיה טלפוניה ואינטרנט במחיר מלא, וזאת שנייה לאחר שמשרד התקשורת אישר את החבילה ו--yes עמדה להתחיל בשיווקה. בכירים במשרד התקשורת התבטאו בצורה קשה כלפי הרשות וטענו שאילו היו צריכים לאשרה מחדש, היו עושים זאת ללא היסוס.

בתוך כך נודע שבחברת בזק, התגבשה החלטה לפיה ייעשה מאמץ נוסף מול שר התקשורת, משה כחלון, כדי שיתערב בפרשה וינסה לבוא בדברים עם רשות ההגבלים. חלק מהגורמים סבורים שיש למצות את ההליכים מול כחלון כל עוד יש ברירה שלא לפנות לבית הדין להגבלים, בעוד אחרים מותחים ביקורת על החלטתה של בזק לשבת בצד ולא להתערב בוויכוח מול הרשות.

מרגע היוודע המחלוקת בין רשות ההגבלים לבין yes, המאבק וניסיונות ההסברה והשכנוע בוצעו על ידי החברה בלבד, בעוד החברה האם בזק באופן מודע החליטה לא לסייע לחברת הבת שלה. חבילת הטריפל נועדה לחזק בסופו של דבר את yes ואת הקבוצה כולה, ולכן החלטת בזק לא להיכנס לוויכוח לא מובנת ובכירים בקבוצה ספרו ל"גלובס" שהיה מקום לחשוב מחדש על ההחלטה שלא להתערב.

מרשות ההגבלים נמסר, כי "משרד התקשורת והרשות עובדים בשיתוף פעולה מלא, ושני הגופים רואים את האינטרס הציבורי הרחב מעל לכל מחלוקת אפשרית".