סרקוזי יעיד מחר בפני שופטים בסוגיית מימון קמפיין הבחירות שלו

השופטים ינסו לקבוע אם מסע הבחירות של ניקולא סרקוזי לנשיאות ב-2007 מומן באופן לא חוקי בידי ליליאן בטנקור, האישה העשירה ביותר בצרפת

‎‎נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, יתושאל מחר (ה') בידי שופטים, שינסו לקבוע אם מסע הבחירות לנשיאות שלו ב-2007 מומן באופן לא חוקי בידי האישה העשירה ביותר בצרפת - כך מדווח מקור משפטי.‏

‏הסיכון לסרקוזי, שהפסיד בבחירות לנשיאות צרפת בחודש מאי אך נחשב למועמד שמרני אפשרי לנשיאות בבחירות שייערכו ב-2017, הוא שענן החשדות ימשיך לרחף מעליו במשך חודשים ואף שנים, על אף שעורך דינו טוען כי אין הוכחות נגדו.

‏בתשאול, שיתבצע במסגרת הסתעפות של חקירה רחבה יותר, יבחנו השופטים משיכות מזומנים בשווי כולל של 4 מיליון אירו (5.1 מיליון דולר) - בעיקר שתי משיכות בסך 400 אלף אירו כל אחת ב-2007 - מחשבונות הבנק השוויצריים של ליליאן בטנקור, יורשת אימפריית הקוסמטיקה ל'וריאל.‏

‏במסגרת החקירה פשטה המשטרה על ביתו ועל משרדיו של סרקוזי בן ה-57 בפריז בחודש יולי האחרון, כמה שבועות לאחר שהוא איבד את החסינות המשפטית שממנה נהנה כראש המדינה.

מאז שפקעה חסינותו, דורשים עורכי דין שסרקוזי יסביר את מעשיו גם בשתי פרשות משפטיות אחרות: תנאי חוזה מכירת צוללות לפקיסטן, וההוצאות הגדולות של משרדו על סקרי דעת קהל בתקופת כהונתו כנשיא.

‏החשדות הראשוניים בפרשת בטנקור התעוררו לפני 3 שנים, כשאישה שעבדה כרואת חשבון עבור בטנקור, שגילה כעת 90 שנה, טענה כי משיכת מזומנים גדולה נועדה עבור מסע הבחירות של סרקוזי.

עורכי דינו של סרקוזי, שסירבו אתמול (ג') להגיב, דחו בעבר את הטענות ואמרו כי פשיטת המשטרה תוכיח כי אין שחר לדיבורים על פגישות סודיות בין סרקוזי ובטנקור ב-2007.‏

‏מאז תבוסתו בבחירות למועמד השמאל, פרנסואה הולנד, פרש סרקוזי מהחיים הפוליטיים, ובדומה לביל קלינטון, טוני בלייר ומנהיגים אחרים לשעבר, הפך לנואם מבוקש בכנסים בינלאומיים.

‏פרישתו של סרקוזי מהחיים הפוליטיים הציתה קרב מר על מנהיגות מפלגת המרכז-ימין ‏UMP‏, המבקשת לגבור על הכאוס שנוצר בתוכה בעקבות התבוסה בבחירות לנשיאות ובבחירות הפרלמנטריות. מצב המפלגה מגביר את סיכוייו של סרקוזי לשוב לחיים הפוליטיים כמנהיג עתידי שירפא את הקרעים הפנימיים במפלגה.