"מעשיו הפוליטיים של ח"כ חיים כץ עלולים להיחשב פליליים"

כך טוען המבקר יוסף שפירא במכתב ליועמ"ש, על רקע הטענות כי כץ, מזכיר ועד העובדים של התעשייה האווירית, משתמש במשאבי התעשייה לצרכיו הפוליטיים

האם המגה דיל של חיים כץ בסכנה? אחד הדילים החזקים ביותר בליכוד הוא של ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת עובדי התעשייה האווירית, שבו תומך גם השר ישראל כץ, המועמד להתברג באחד המקומות הגבוהים ביותר בקדמת הרשימה. על-פי הערכות, כץ שולט בהצבעתם של כ-12 אלף עובדי התעשייה האווירית, שנתונים למוצא פיו.

פרט לשני ה"כצים", נכללים במסגרת הדיל של חיים כץ, בין היתר, גם לאה נס, רובי ריבלין, ציון פיניאן, אריה ביבי, ציפי חוטובלי, גלעד ארדן, מיקי איתן, יולי אלדשטיין, דני דנון, אופיר אקוניס, מאיר מלכה ויצחק דנינו.

‏בניגוד לשנים קודמות, השנה נמנע כץ מלעשות שימוש באוטובוסים מאורגנים בשל החשש מהתמונות המתפרסמות בתקשורת, והוא עבר לעשות שימוש בכלי רכב שכורים שיסיעו את אנשי ועדת עובדי התעשייה האווירית אל הקלפי.

‏אל מול הדילים קיימים גם המצביעים החופשיים, שמצביעים לפי ראות עיניהם, ושופטים את המועמדים על פי העשייה הציבורית ועבודת השטח שלהם.

‏הבוקר (א') עמד הדיל של כץ בפני סכנה, כשמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הזהיר את כץ ואת הנהלת התעשייה האווירית מפני ביצוע עבירות פליליות בהקשר לסיוע עובדי התעשייה האווירית למרוץ הפריימריז של כץ.

במכתב ששיגר המבקר לפני כשבוע ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, טען המבקר כי הפסקה מאורגנת של העבודה במהלך היום כדי להצביע בפריימריז בליכוד עשויה להוות תרומה בלתי חוקית לטובת כץ, מעבר להפסד שעלול להיגרם לתעשייה האווירית עצמה - שגם היא גוף המבקר על-ידי משרד המבקר.

‏‎"‎שימוש במשאבי התעשייה האווירית, כגון מערכות מחשב, לצורך קידום מועמדות של מתמודד, או אישור של הנהלת התאגיד להפסקות יזומות במשך יום עבודה לצורך יציאה של עובדים רבים להצבעה, עשויים להיות תרומה שאינה חוקית", כתב שפירא, "מצאתי לנכון להזהיר מראש את התעשייה האווירית כי התנהלות כזו עשויה להיות תרומה שאינה חוקית, שחלות עליה סנקציות פליליות על התורם".

‏עם זאת, מאחר שעיקר האכיפה בעניין זה אינה בידי היועץ, הוא העביר את הפנייה לטיפול היועץ המשפטי לממשלה. "אציין כי ממצאי משרד מבקר המדינה בעבר", כותב שפירא, "כפי שבאו לידי ביטוי בדוחות מבקר המדינה, מחזקים את החשש ומדגישים את הצורך בפעולת מניעה מבעוד מועד".