השחקן חנן גולדבלט ישתחרר היום מהכלא אחרי 4 שנים

הפרקליטות החליטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מתקופת מאסרו ■ ביולי 2008 הורשע גולדבלט באונס וביצוע מעשים מגונים

‎‎השחקן חנן גולדבלט (71) ישתחרר היום (א') מהכלא אחרי שריצה 4 שנות מאסר בגין אונס, מעשים מגונים וקבלת דבר במירמה. פרקליטות מחוז צפון החליטה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מתקופת מאסרו בכלא חרמון שבצפון הארץ.

‏בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, בראשות השופטת בדימוס אביטל בית-נר, לקבל את בקשתו של גולדבלט לקצר שליש מתקופת מאסרו בגין התנהגות טובה.

‏שני מקרי אונס

‏‎‎ביולי 2008 הורשע גולדבלט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשני מקרי אונס וב-3 מקרים של ביצוע מעשים מגונים בצעירות וקטינות אותן לימד משחק - ונדון ל-7 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 50 אלף שקל.

בהמשך קיצר בית המשפט העליון את עונשו של גולדבלט ל-6 שנות מאסר, זאת בעקבות החלטה להמיר את ההרשעה באחד האישומים נגדו מסעיף אונס במירמה לסעיף של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

עם זאת, שופטי העליון דחו את מרבית חלקי הערעור שהגיש גולדבלט, והותירו את רוב הקביעות העובדתיות של בית המשפט המחוזי על כנן.

שני בתי המשפט קבעו כי גולדבלט אימץ דפוס התנהגות עברייני, שבמסגרתו ביקש בדרכי מירמה, ובמקרים מסוימים אף באמצעים פיזיים, להביא נשים צעירות וחסרות ניסיון לקיים עימו מגע מיני, תוך נקיטת יחס אינסטרומנטלי כלפיהן, הרואה בהן אך כלי למימוש יצריו. ‏‎‎‏