בכירי ענף הנדל"ן: אל תצפו לירידה במחירי הדירות ב-2013

סקר דלויט בריטמן-אלמגור-זהר: מחצית מבכירי ענף הנדל"ן לא צופים שינוי במחירי השכירות בת"א בשנה הקרובה

רק 17% מבכירי ענף הנדל"ן מעריכים שמחירי הדירות יירדו בשנת 2013 - כך עולה מהסקר החצי-שנתי של פירמת רואי החשבון דלויט בריטמן-אלמגור-זהר. 48% מהנשאלים מעריכים שמחירי הדירות ייוותרו ללא שינוי בשנה הבאה ואילו 35% צופים עלייה במחירים.

בתשובה לשאלה באילו ערים עשויים מחירי הדירות לרדת, השיבו 21% מהנשאלים כי ירידות עשויות להתרחש בת"א ובפתח תקווה. 15% מהנשאלים סבורים כי ייתכנו ירידות בנתניה, באר שבע, יבנה וירושלים.

21% מהנשאלים סבורים כי ת"א היא העיר העדיפה ביותר לרכישת דירה למגורים ו-19% בחרו ביבנה. 17% ציינו את הערים באר שבע, חיפה, פתח תקווה ורחובות.

באשר למחירי השכירות, 52% מהנשאלים לא צופים שינוי במחירי השכירות בת"א בשנה הבאה בעוד ש-46% סבורים כי הם יעלו.

רו"ח דורון גיבור, שותף וראש מגזר הנדל"ן בדלויט בריטמן-אלמגור-זהר, טוען כי הגבלת המשכנתאות ע"י בנק ישראל עלולה להביא לעלייה במחירי השכירות: "הצעדים שנוקט בנק ישראל עלולים להוביל להקטנת חלקם של המשקיעים בשוק. למעשה, צעדים אלו עלולים להוביל לעלייה במחירי השכירות, אם בשל צמצום היצע הדירות להשכרה ואם בשל רצון המשקיעים להבטיח את אחוזי התשואה שלהם".

עוד עולה מהסקר כי 46% מהנשאלים סבורים כי רק אם הממשלה תוזיל משמעותית את מחירי הקרקעות באזורי הביקוש, מחירי הדירות יירדו. 40% ציינו כי המחירים יירדו אם הממשלה תאיץ את הליך קבלת אישורי הבנייה, כלומר תפחית את הביורוקרטיה.