אלכס ליבק מציג צילומי רחוב בתערוכה "הפפרצי של ההמונים"

צילומי הרחוב של הצלם אלכס ליבק, חתן פרס ישראל, מתעדים את פניה של החברה הישראלית ■ התערוכה מוצגת במרכז לאמנויות ע"ש אפטר-בריר במעלות תרשיחא

הצלם אלכס ליבק, חתן פרס ישראל, הפך בשנים האחרונות ל"עיניים של המדינה". הצילום השבועי שלו במוסף "הארץ" הוא מעין ססמוגרף לאומי, המודד את רמת הזרות והניכור שלנו אלה מאלה. מבעד לעדשה הצינית והמלטפת שלו, הוא מעביר באנדרסטייטמנט מראות יומיומיים, אנושיים מאוד, לעתים מגוחכים, לעתים סתם מוזרים. תמיד נוגעים ללב. יש בתפיסה הצילומית של ליבק הזרה מובנית. משהו שאינו נלכד במבט היומיומי. מעין פאנץ' ליין שדורש מבט שני.

את צילומי הרחוב שלו, המתעדים את פניה של החברה הישראלית, מציג ליבק בתערוכה "הפפרצי של האנונימיים", במרכז לאמנויות ע"ש אפטר-בריר במעלות תרשיחא. "אני רואה את הדברים כמתוך מסננת. הבחירה של הרגע המסוים היא שלי. אני נהנה מהצילום, הוא מכריח אותי להתבונן גם בדברים השוליים", אומר ליבק. מושאי צילומיו הם לרוב אנשים אנונימיים ברחוב, עוברי אורח שמשתלבים בתפאורת "תיאטרון הרחוב המוצג לפנינו 24 שעות ביממה".

לצד תערוכתו של ליבק, מוצגת תערוכת צילומים של חניכיו, מתוך סדנת אמן שערך במרכז לבריאות הנפש "לב השרון". המשתתפים בסדנה תיעדו את עולמם בין כותלי בית החולים ובמהלך חופשותיהם בבית. התמונות פותחות צוהר לעולמם הפנימי ולנקודת מבטם.

הפתיחה מחר (ד') בשעה 18:30. התערוכות מוצגות עד 17/1/13. א', ג', ד' 10:00-13:00, 16:00-19:00, ב', ה' 10:00-15:00 שבת 11:00-13:00. הכניסה חופשית וללא תשלום. מרכז אמנויות על שם אפטר-ברר, רחוב בן גוריון 15 מעלות תרשיחא