הם יורים גם במיקי איתן

מה עשה כץ לחבר'ה כדי שהסכימו למכור לו כך את שיקול דעתם

דן מרידור, בני בגין - סילוקם מהכנסת על-ידי חברי הליכוד אינו אבדה גדולה. מדובר בשמות חשובים ומכובדים, אבל חוץ מהתדמית לא נשאר הרבה. מדובר באנשים שהשפעתם על הנעשה במדינה לא מורגשת כבר שנים.

בעיקרו של דבר הם נתפשו כמעין שומרי המוסר של הליכוד, של המדינה. אבל השפעה, תרומה ממשית - את זה לא ראינו מהם כבר תקופה ארוכה. נדמה שהם כבר עייפים לא מרוב עבודה, אלא מרוב תסכול, עייפות נפשית, לא פיזית. ממילא הם כבר היו סרחי עודף, שרים ללא כלום בחסד נתניהו, אוכלי חינם.

נתניהו אומר שלא ייתן להם ללכת? למה? הוא צריך אותם כקישוט? בסדר, אין בעיה, אבל בבקשה לא על חשבוננו.

לעומת זאת, אני הרבה יותר מצטער על היעדרות אחרת מרשימת ה"ריאליים": מיקי איתן. נוכחותו בכנסת הייתה חשובה לא רק בשביל הליכוד, אלא גם בשביל הכנסת, בשבילנו. מרידור ובגין הם אנשי מצפון - אבל מאוד פסיביים. נוכחותו של איתן היא אקטיבית. הוא קצת כמו הילד מבגדי המלך החדשים.

לא היסס להתריע גם כאשר זה היה נגד המפלגה, לא עשה חשבון כאשר היה מדובר במעשי שחיתות, גם במפלגתו. הוא גם אוהב לשחק בצעצועים: מחשבים, אינטרנט, טאבלטים, ובכלל גאדג'טים. הוא איש טוב, מיקי איתן. אדם חיובי. זה היה ממש נס שהליכודניקים בחרו בו לייצגם תקופה כה ארוכה. עכשיו נמאס להם. כמה זמן אפשר לבחור אנשים רק משום שהם איכותיים?

חיים כץ תמיד חי

חיים כץ- הנה לכם שם טבעי לרשימת הליכוד. תופעה משונה, האיש הזה. הוא יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, אותה הפך ל...לא סניף של הליכוד, אלא של חיים כץ. הוא מסיע עובדים לקלפיות, נותן להם הנחיות עבור מי להצביע, הם מודים בגלוי שהם עושים את מצוותו בקלפי. הכול מעשים שאם אינם בתחום הפלילים, ייתכן שהם מתחככים בו. אבל מעבר לכך, אלה בטח לא מעשים שמתיישבים עם הליך האמור להיות דמוקרטי, שבו אדם מצביע לפי מצפונו.

העובדים אומרים שהם נשמעים לכץ מכיוון שפעל רבות למענם. גם זאת שאלה מסקרנת: מה בדיוק עשה כץ כדי שאנשים יהיו מוכנים למכור לו את מצפונם ושיקול דעתם? בקיצור, חיים כץ הוא תופעה שצריך לברר את פשרה. במשך השנים היו דיבורים פה ושם בכיוון זה, אבל איכשהו הם השתתקו. או שמא שותקו? אולי יש מישהו שיכול לבדוק מה לכל הרוחות קורה פה?

שלמה מעוז אמר משהו?

בא שלמה מעוז, כלכלן ואנליסט בכיר שרץ בפריימריז של הליכוד - וכשל - וביום הבחירות הודיע שהציעו לו כסף תמורת קולות. וזהו. מעוז דיבר - אבל אף אחד לא שמע. לא רצה לשמוע. כאן כבר אין כל שאלה שמדובר במעשה בעל אופי פלילי לכאורה. אז למה הדממה הזאת? למה אף אחד לא מוצא לנכון לבדוק, לחקור? השאלה מיועדת גם אליך, אדוני היועץ המשפטי.