נתן זהבי ניבל את הפה - ורדיו ללא הפסקה תיקנס ב-80 אלף שקל

מדובר בקנס חסר תקדים ברדיו האזורי ■ הרשות השנייה תנסח קוד אתי שיקבע מה מותר ואסור לומר בשידור ■ מוחה בעיקר על שימוש במילים עם השורש ז.י.ן

הרשות השנייה החליטה להפעיל את מלוא כובד משקלה נגד השדרן נתן זהבי והטילה על "רדיו ללא הפסקה", התחנה המשדרת את תוכניתו "זהבי עצבני", קנס חסר תקדים בסך 80 אלף שקל בגין התבטאויות בשידור.

בהוראת יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, חזר הצוות המקצועי של הרשות השנייה אחורה אל התבטאויותיו של זהבי מהשנה האחרונה, ואסף ארבע מהן, בהן ניבל לכאורה זהבי את פיו. על כל אחת מההפרות הטילה הרשות 20 אלף שקל קנס.

אחרי הפרשה האחרונה שזכתה לתהודה, במסגרתה ביקש זהבי ממאזינה "למצוץ" לעו"ד יורם שפטל (לדברי זהבי, את הרגל), הוא הושעה מהתחנה ליומיים.

אבישר לא הסתפק בכך, והוא דורש קוד אתי שינוסח על-ידי חטיבת הרדיו של הרשות השנייה בראשותה של עידית צ'רנוביץ', ובו ייקבע מה מותר ומה אסור לשדר רדיו לעשות מעל גלי האתר.

בעיקר מוחה אבישר על השימוש במילים המכילות את השורש "ז.י.ן", ומבקש לנקוט במהלכים הדומים לנהוג בארצות-הברית, שם חל איסור גורף להשתמש במה שמכונה "מילת ה-F".

ההפרות נקבעו בגין "התנהלות בניגוד לכללי האתיקה וכללי שידורי הרדיו של הרשות השנייה ותוך פגיעה בציבור המאזינים".

בין ההפרות שבגינן נקבע העיצום - התבטאות נגד דודו אלהרר מאפריל השנה והתבטאויות שונות כלפי מאזינים במאי, יוני ויולי השנה. לגבי הפרשה בגינה הושעה זהבי הוחלט לא לפתוח בהליך הפרה.

מהרשות השנייה נמסר: "חופש הביטוי הוא ערך עליון אשר הרשות השנייה מקפידה לשמור עליו במסגרת שידורי הטלוויזיה והרדיו. אולם, יש להפריד בין הבעת דעה, קיצונית ככל שתהיה, באופן לגיטימי - לבין התבטאויות בוטות של שדרן הכוללות ניבולי פה ופגיעה בציבור המאזינים, כפי שנעשה בתוכניתו של זהבי".

ב"רדיו ללא הפסקה" בחרו שלא להגיב.