ערוץ 10: שטייניץ תוקע בכוונה את יישום המתווה להצלת הערוץ

בערוץ 10 טוענים כי הדבר נעשה בכוונה, וכי נתניהו מעורב בנושא באופן אישי ■ בלשכת רה"מ סירבו להגיב ■ שטייניץ: "ממתין להגשת מסקנות הצוות"

בערוץ 10 טוענים כי שר האוצר יובל שטייניץ תוקע בכוונה את מתווה הסיוע לערוץ. חודש לפני סיום הזיכיון של ערוץ 10, השר שטייניץ עדיין לא נתן אור ירוק להמלצות ועדת לוקר שמונחות על שולחנו.

ועדת לוקר עצמה, כזכור, הוקמה בהוראתו של שטייניץ, והוא התחייב עם הקמתה לקבל את המלצותיה. זאת לאחר שסירב לפני כחודשיים לקבוע מתווה משלו.

לאחר שחלפו כ-3 חודשים ממועד הקמת הוועדה, הונחו מסקנותיה על שולחנו של שר האוצר, לאחר שהועברו חוות-דעת על-ידי הרשות השנייה ומשרד המשפטים. מאז לא הועבר עדיין המתווה למשרד התקשורת, אשר אמור לנסח תזכיר שינוי חקיקה שיאפשר את הצלת הערוץ.

גורמים בכירים בערוץ 10 טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו מעורב באופן אישי בנושא ואינו מאפשר לשר האוצר לאשר את המתווה והחקיקה.

המתווה אמור בסופו של יום לקבוע כי זיכיון ערוץ 10 יוארך ב-3 שנים, וזאת במקום לאפשר לערוץ לעבור לרישיון. עיכוב הפתרון עד לרגע האחרון לפני תום הזיכיון בסוף שנת 2012 אינו מאפשר לערוץ לקיים תוכנית עבודה סדירה, ולמעשה החוק מחייב את סגירת ערוץ 10 בתוך חודש ולצאת למכרז חדש להפעלתו.

אבי בלשניקוב, יו"ר ערוץ 10, אמר בתגובה: "ביקשתי פגישה דחופה עם היועמ"ש יחד עם עשרות עיתונאים מהערוץ, וכל מה שיש לנו לומר, נגיד ליועץ".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "הצוות שמונה לצורך מציאת מתווה להסדרת פעילותו של ערוץ 10 השיג התקדמות משמעותית, ונותרו בקרב חברי הצוות חילוקי דעות מצומצמים שצפויים להיפתר בימים הקרובים. שר האוצר ממתין להגשת מסקנות הצוות, בתקווה שיתקבלו בקונצנזוס".

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.