הבורסה סגרה בעליות קלות; מלאנוקס צנחה ב-10.7%

מדד המעו"ף סגר את נובמבר בעלייה של 1.3% ■ אופציות המעו"ף לנובמבר פקעו בשער הבסיס - 1,226 נקודות ■ פועלים, לאומי ודיסקונט פרסמו הבוקר דוחות ■ מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2.92 מיליארד שקל

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בעליות קלות במקביל למגמה החיובית בעולם ולאור המהפך אמש במסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס השלים עלייה תוך-יומית של כ-200 נקודות. אופציות המעו"ף פקעו בשער הבסיס - 1,226 נקודות - כאשר מחזור המסחר היום היה גבוה והסתכם בכ-2.92 מיליארד שקל. דוחות כספיים רבים מצד החברות המובילות ביום האחרון לעונת הדוחות לרבעון השלישי משפיעים גם כן על השוק. מניית ריטליקס זינקה לאור מכירתה ל-NCR האמריקנית ואילו מלאנוקס נפלה בשל חששות ממוצר מתחרה שתשיק אינטל. (לסיפור המלא)

וול סטריט סיימה אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.8% לאחר פרסום ספר הבז' והאופטימיות שהביעו הנשיא האמריקני ברק אובמה ודובר הרפובליקנים בבית הנבחרים ג'ון בונר לגבי הסיכויים להגיע להסכמה על התקציב עוד לפני סוף השנה, מה שימנע את הצוק הפיסקלי. בונר אמר שניתן להגיע להסכמות הכוללות הגדלת הכנסות, קרי העלאת מסים שאותה דורש אובמה. במקביל, אובמה הציב דד-ליין לשיחות - חג המולד - מה שמעיד על הדחיפות שהוא מעניק לנושא.

אותה אופטימיות באשר לצוק הפיסקלי מובילה לעליות שערים גם בבורסות אסיה הבוקר - המדדים המובילים במזרח עולים בשיעור מירבי של 1.1% בהובלת בורסת הונג קונג.

מספר הבז' עולה כי מבין 12 המחוזות של הפדרל ריזרב 5 דיווחו על היחלשות בפעילות המפעלים בעקבות החששות מהצוק הפיסקלי, בעוד ששני מחוזות נוספים אמרו שהמצב אצלם מעורב. הפד גם דיווח על שיפור מסויים בהיקף פעילות שוק העבודה והודיע כי ימשיך בתוכניות ה-QE3 עד שיהיה שיפור משמעותי בשוק הזה. (לסיפור המלא)

בשוק ההון המקומי עדיין מהדהדת חקירתו של יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אידיבי אחזקות נוחי דנקנר ברשות לניירות ערך. דנקנר חשוד בעבירות תרמית בניירות ערך בסביבת הזמן בו נערכה הנפקה של קבוצת ההחזקות בפברואר השנה. לפי החשד, דנקנר ומקורב לו וסוחר בבורסה רכשו בהנחייתו מניות IDB בסמוך להנפקה בפברואר כדי להשפיע על המניה ו"לשמור על שערה".

משפטנים ששוחחו אתמול עם "גלובס" הביעו ספק האם החשדות נגד דנקנר יובילו לכתב אישום נגדו - היות ולדבריהם, לרשות ניירות ערך לא יהיה קל להוכיח כי לדנקנר הייתה כוונה פלילית במעשיו, שכן מדובר ב"ענינים שבלב", וקניית ומכירת ניירות ערך היא בדרך-כלל אקט לגיטימי לחלוטין (לסיפור המלא).

מחלקת המחקר בבורסה בת"א פירסמה אתמול סקירה לסיכום 20 שנות פעילות של מדד המעו"ף. בסיכום התקופה, המדד הניב תשואה ריאלית שנתית של 7.7% מיום היווסדו, והוא מרכז כ-55% ממחזור המסחר במניות בבורסה. בשנת 1992 הניב המעו"ף את התשואה הגבוהה ביותר - 87% אך ב-1994 צנח ב-37% ברקע משבר. ב-2008, שנת משבר הסאב-פריים, צנח המדד ב-48% אך שנה לאחר מכן זינק ב-68% (לסיפור המלא).

ריטליקס נמכרת בפרמיה ענקית

חברת ריטליקס הישראלית, ספקית בינלאומית מובילה של תוכנה ושירותים לרשתות קמעונאיות גדולות הפועלות בסביבות עבודה מורכבות, נמכרת לחברת NCR האמריקאית תמורת 650 מיליון דולר - פרמיה של כ-50% על מחירה בשוק אתמול.

עונת הדוחות נכנסה היום לישורת האחרונה, כאשר היום פירסמו הבנקים הגדולים את התוצאות לרבעון השלישי: בנק פועלים רשם עלייה ברווח הנקי ל-625 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 471 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011. התשואה על ההון הסתכמה בסוף הרבעון השלישי ב-10.2% בחישוב שנתי. [לסיפור המלא]

לאומי רשם זינוק ברווח של יותר מפי 3 ל-479 מיליון שקל. ההכנסות הסתכמו ב-3.08 מיליארד שקל. [לסיפור המלא]

בנק דיסקונט הרוויח ברבעון השלישי 221 מיליון שקל, זינוק של 82.6% לעומת אשתקד. הכנסות הבנק הכוללות עמדו ברבעון החולף על 1.997 מיליארד שקל, מתוכם 1.142 מיליארד שקל הכנסות מריבית ועוד 855 מיליון שקל הכנסות שאינן מריבית. [לסיפור המלא]

קבוצת אפריקה ישראל הנמצאת בשליטת לב לבייב דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2012. ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ברבעון בכ-181 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עסקת מכירת פרטנר לחיים סבן צפויה להיסגר היום או לכל המאוחר מחר - לפני פרסום הדוחות הכספיים של סקיילקס. לאחר העסקה, אילן בן דב, בעל השליטה בסקיילקס, ייוותר עם 15% ממניות פרטנר ואילו חיים סבן יחזיק ב-33% מהחברה. סבן ישלם 80 מיליון דולר וייטול על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון.

דלק קידוחים , אבנר וישראמקו דיווחו היום כי אתמול נחתם הסכם לאספקת קונדנסט (נוזל הידרוקרבוני שנוצר במהלך הפקת גז טבעי) לבין פז בית זיקוק אשדוד, לפיו תרכוז פז מ"תמר" קונדנסט שיופק (ככל שיופק) מהפקת הגז ב"תמר". תוקף ההסכם עומד על 5 שנים החל ממועד זרימת הקונדנסט מ"תמר", והשותפים ב"תמר" מעריכים כי ההכנסות בגין מכירת הקונדנסט לפז יעמדו על 30-50 מיליון דולר בשנה.

חברת כלכלית ירושלים , הנמצאת בשליטת אליעזר פישמן, דיווחה אתמול אחרי סיום המסחר על רווח של כ-52 מיליון שקל ברבעון השלישי המיוחס לבעלי מניות החברה, לעומת רווח של כ-127 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי מנכסים מניבים (NOI) ברבעון השלישי הסתכם בכ-331 מיליון שקל, לעומת 328 מיליון שקל אשתקד.