מלאנוקס נפלה בשל חשש ממוצר מתחרה של אינטל

שמועות כי אינטל עתידה להאיץ פיתוח של מוצר מתחרה למלאנוקס ■ מקורב לחברה: גם אם המצב יתרחש, מלאנוקס עתידה להוציא את מוצר ה-100 ג'יגה שנה וחצי לפחות לפני אינטל ■ סוחר בשוק: "ייתכן שמדובר בשמועה זדונית"

מניית מלאנוקס קרסה אמש (ד') בוול סטריט ונסחרת היום בירידה חדה בבורסה בתל אביב. על פי הערכות בשוק, מניית החברה ריכזה עניין שלילי על רקע שמועות כי ענקית השבבים אינטל עתידה להאיץ פיתוח מוצר מתחרה למלאנוקס.

בשיחות שערך "גלובס" עם גורמים המעורים בפעילות החברה נאמר כי אין כל חדש בפעילות החברה, בוודאי שלא ענייניים שליליים. יתרה מכך, על פי הידוע בחברה, השמועות בקשר לאינטל אינן נכונות, וגם אם המצב יתרחש, הרי שמלאנוקס עתידה להוציא לשוק את מוצר ה-100 ג'יגה שנה וחצי לפחות לפני אינטל.

אמש הזדרז בנק ברקליס להוציא עדכון, במסגרתו הוא חזר על המלצת "קנייה" למניית מלאנוקס במחיר של 100 דולר, פרמיה של 31% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. עוד נציין כי דויטשה בנק ממליץ על מניית החברה במחיר יעד של 110 דולר, 10 דולר פחות ממחיר שיא של כל הזמנים.

בשיחה עם מנהל המחקר של הראל פיננסים, רמי רוזן, המחזיק בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 100 דולר למניה, נאמר כי "לא מצאנו שום תימוכין למה שקרה אתמול. הסיפור עם אינטל אינו חדש, זה סיכון שכבר ידוע, החברה לא מתעלמת ממנו וגם המודלים של האנליסטים משקללים את זה בפנים. אנחנו לא מכירים שום דבר חדש".

פעיל בשוק בחדר מסחר מרכזי מציין בשיחה עם "גלובס" כי "ייתכן שמדובר בשמועה זדונית של שורטיסטים, אנחנו לא מכירים שום דבר חדש. בכל מקרה, במחיר של 76 דולר למניה, מלאנוקס מאוד מאוד מעניינת".

עוד נציין כי האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים, המכסה את מלאנוקס, נותר בסוף אוקטובר עם המלצת "קנייה" על המניה אך הפחית את מחיר היעד ל-115 דולר למניה, עדיין פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר הסגירה אמש.