נוחי דנקנר: "שלומי בסדר גמור, לא נפל שום דופי במעשיי"

צפו בדנקנר מדבר לראשונה בראיון לחדשות 2 ■ "לא היה פגם במה שביצעתי" ■ דנקנר שיגר גם מכתב לעובדים ומסר להם: "אני משוכנע שהסבריי והחומר שהעברתי ושייאסף יוכיחו באופן הברור ביותר שלא נפל שום פגם חוקי"

יו"ר IDB, איש העסקים נוחי דנקנר, שנחקר בימים האחרונים בחשד כי ביצע עבירות תרמית בניירות ערך, מגיב לראשונה להאשמות נגדו. "אני מציע לא להתרשם מהדברים שנכתבים בתקשורת", הדגיש הבוקר (ה') בפתח ביתו בהרצליה פיתוח. "למידע רב מתוכם אין קשר למציאות".

"שלומי בסדר גמור", הבהיר דנקנר, שהיה בדרכו למשרדי החברה. "אני הולך לעבודה, אני עובד עכשיו על הדוחות הכספיים של IDB".

"אני קורא את הדברים בתקשורת, זו פעם ראשונה שאני נתקל בסיטואציה כזו ומציע לא להתרשם ממה שנכתב, שלמידע רב ממנו אין קשר למציאות", הוסיף הטייקון. "אני סומך על רשות ניירות ערך שמבצעת את תפקידה כהלכה, ומאמין שבמהרה יתבהר שלא נפל שום דופי ולא היה פגם במה שביצעתי".

דנקנר לעובדי IDB: "שמרתי על החוק"

היום הוציא דנקנר מכתב לעובדי קבוצת IDB ומסר להם כי "בכל שלב משלבי ההנפקה שמרתי על החוק ועל כל הכללים הקיימים על מנת להבטיח את תקינות ההנפקה. כל התנהלותי הייתה בהתאם לכך. הסברתי זאת באריכות ובפירוט לרשות ניירות ערך.

"הרשות מבצעת את תפקידה ובודקת את הדברים לעומקם. אני משוכנע שהסבריי והחומר שהעברתי ושייאסף יוכיחו באופן הברור ביותר שלא נפל שום פגם חוקי ולא היה שום דופי בהתנהלותי".

דנקנר חתם את מכתבו ומסר כי "אני ממשיך לפעול בנחישות כדי שקבוצת IDB תעמוד בכל אתגריה. יחד עמכם, עובדי הקבוצה, אני בטוח שנצליח במשימה".

ערבות של 5 מיליון שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ

שלשום (ג') דיווחה אי.די.בי לבורסה, כפי שנדרש ממנה על-פי חוק, כי דנקנר, יו"ר ובעל השליטה בחברה, נחקר ברשות לניירות ערך. שעות ספורות לאחר מכן הגיבו מניות החברה וכן אגרות החוב בירידות שערים חדשות. על-פי הערכות שונות, בתוך 24 שעות איבדה המניה כ-12% מערכה, המהווים כ-100 מיליון שקל.

"יו"ר דירקטוריון החברה נחקר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך ועבירות נוספות הנוגעות להנפקת המניות וכתבי האופציה שבוצעה על-ידי החברה ביום 23 בפברואר 2012", דיווחה IDB לבורסה.

בין התנאים המגבילים שהוטלו על דנקנר: צו עיכוב יציאה מן הארץ, הפקדת דרכונו, איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה הנחקרת וערבות בנקאית בסך 5 מיליון שקל.

ברשות ניירות ערך טוענים גם כי דנקנר "מימן את התוכנית התרמיתית הן בעצמו והן באמצעות גיוס גורמים חיצוניים, אשר רכשו בהנחייתו מניות שנרכשו על-ידי שלג והאחר במהלך ביצוע פעולות התרמית ועל מנת לממן את המשכה".

בבקשה נכתב עוד כי "על-פי ממצאי החקירה, יזם דנקנר את התוכנית התרמיתית המתוארת לעיל, היה בין נהניה העיקריים ואף דאג למימונה באופן משמעותי. זאת ועוד: על-פי ממצאי החקירה, סמוך לאחר תום ההנפקה הזרים דנקנר מימון בסך 8 מיליון שקל לחשבונו של האחר".