הושג הסכם להצלת ערוץ 10: הזיכיון יוארך בשנתיים

ערוץ 10 יקבל פטור מלא מדמי זיכיון ותמלוגים כבר מהשנה הבאה ■ רון לאודר יצטרך להעמיד ערבות אישית של 10 מיליון שקל, והערוץ יעמיד ערבויות של 50 מיליון שקל ■ ערוץ 10 יצטרך להחזיר חובות של כ-100 מיליון שקל למדינה

הושג הסכם להצלת ערוץ 10 - כך מאשרים גורמים במשרד ראש הממשלה. אמש (ב'), בישיבה שנערכה בין בכירי האוצר, לשכת היועמ"ש ובכירי ערוץ 10, בלשכתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, הגיעו הצדדים להבנות סופיות, והערוץ צפוי לקבל הארכת זיכיון לשנתיים נוספות - זאת אם יתקיים שינוי חקיקה.

לאחר שהצדדים הגיעו להבנות, יועבר החומר למחלקה המשפטית במשרד התקשורת, שם ינוסח תזכיר החקיקה.

על-פי ההבנות, המדינה תעניק לערוץ 10 הלוואה של 65 מיליון שקל, הארכת זיכיון בשנתיים ופטור מלא מדמי זיכיון ותמלוגים כבר מהשנה הבאה.

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יוכלו לקבל הלוואה דומה, וגם הן יהיו פטורות מתשלומים למדינה. עדיין לא ברור האם גם הזכייניות יוכלו לקבל הארכת זיכיון.

לאור הדרישות, ייאלץ רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי של הערוץ, להעמיד ערבות אישית של 10 מיליון שקל, והערוץ יעמיד ערבויות של 50 מיליון שקל. כמו כן הערוץ יצטרך להחזיר את כל חובותיו למדינה העומדים בשלב זה על כ-100 מיליון שקל.

בעוד שנה, אםערוץ 10 יעמוד בכל התחייבויותיו הרגולטוריות, הוא יוכל להגיש בקשה מחודשת לרישיון ולקבל רישיון לערוץ כבר ב-2014.

"לא סוף פסוק"

מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, שלח הבוקר (ג') מייל לכל עובדי ערוץ 10 וחדשות 10, בו כתב: "אתמול בשעות הלילה הושגה פריצת דרך במאבק והמאמץ המתמשכים להבטחת המשך הפעילות של הערוץ. הגענו להסכמות עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר על מתווה שיסדיר את פרעון כל חוב העבר והשוטפים של הערוץ בגין דמי הזיכיון והתמלוגים.

"המתווה מסדיר את המשך פעילותנו בזיכיון לשנתיים נוספות ומאפשר לנו לקבל רישיון מיד לאחר מכן. בצהריים תתבצע חתימה על הסכם אצל שר האוצר יובל שטייניץ במשרדו בירושלים.

"מדובר בהסדר מאוד קשה שהושג נוכח נכונות ומחויבות יוצאות דופן של רון לאודר להמשיך ולהשקיע סכומים אדירים למען המשך פעילותו של הערוץ, ובזכות צוות ההובלה והמאמצים הבלתי נלאים של יו"ר הדירקטוריון שלנו, אבי בלשניקוב; יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון, מיכל גרייבסקי; וסמנכ"לית הרגולציה, דבורה קימחי.

"וזה עוד לא סוף פסוק. בכדי שנוכל להמשיך לשדר גם אחרי 31 בדצמבר, ההסדר המוסכם והחתום חייב להיות מתורגם לחקיקה בכנסת. החוק הנדרש הוא פשוט יחסית, ועיקריו גובשו, אבל ביצוע תהליך חקיקה (תזכיר חוק, אישור בממשלה, קריאה ראשונה, דיון בוועדת כלכלה, קריאה שנייה, קריאה שלישית) הוא דבר לא פשוט, והוא יתאפשר רק אם הממשלה תוביל את העניין ותאפשר אותו.

"ההסדר עם הממשלה, העיגון שלו בחוק והגב הרחב והאמון שהערוץ מקבל מבעלי המניות שלו בראשות רון לאודר, יאפשרו לנו לחזור ולרכז את הכוחות בעשייה טלוויזיונית וחדשותית.

"ההסדר הזה עם המדינה לא היה מושג ללא אורך-הרוח וההתגייסות של כולכם. התקופה האחרונה הייתה קשה, ועוד יהיו ימים לא פשוטים, אבל חתימה על הסדר מוסכם עם הממשלה הוא דבר חשוב ביותר לערוץ 10 ולענף הטלוויזיה והתקשורת בישראל.

"כולי תקווה שכבר בשבועות הקרובים נוכל להרים כוסית ולציין את החזרה לתחרות ביתר שאת", דברי הלדמן במייל לעובדים.