לראשונה: חברה ישראלית - סודה סטרים - תפרסם בסופרבול

הספוטים למשחק הגמר של ליגת הפוטבול נמכרים ב-3.7 מיליון דולר ל-30 שניות

אחד השיאים של ענף הפרסום המקומי עומד להישבר, כאשר פרסומת של חברה ישראלית תשודר בפעם הראשונה במסגרת משחק הסופרבול האמריקני. למי שמצפה לראות משהו צבוע בצבעי מותג ישראליים צפויה אכזבה, שכן מי שמעלה את הקמפיין היא חברת סודה סטרים הבינלאומית, שתשלב בגמר את הסרטון שייצר עבורה איש הקריאייטיב המוערך אלכס בוגוסקי מסוכנות COMMON.

מדובר בסרטון שנוי במחלוקת שנפסל באחרונה לשידור בבריטניה בשל טענה כי הוא משמיץ מתחרים. הרעיון בו הוא שבכל פעם שמישהו לוחץ על הכפתור להכנת הסודה, מתפוצץ במקום כלשהו בעולם בקבוק משקה תוסס.

הרגולטור הבריטי קבע כי הקמפיין פוגע בתעשיית המשקאות המוגזים, וגם ערעור שהגישה החברה בנושא לא התקבל. על-פי דיווח בעיתונות הבריטית, החברה צפויה לפנות כעת לייעוץ משפטי במטרה לבחון דרכים להעלות בכל זאת את הקמפיין לאוויר.

פוגל מטפל בתקציב בישראל

מדובר בפעם הראשונה שבה חברה ישראלית רוכשת זמן אוויר בסופרבול, שנחשב לאחד מאירועי המדיה החשובים בעולם. בשנה שעברה צפו בשידור מעל 100 מיליון איש בארה"ב בלבד ומעל 700 מיליון איש ברחבי העולם.

המשחק ישודר השנה ברשת NBC, ולפי הערכות, הספוטים, בני 30 שניות כל אחד, נמכרים במחיר ממוצע של 3.7-3.8 מיליון דולר - עלייה לעומת הסופרבול הקודם, אז נמכרו ספוטים במחיר ממוצע של 3.5 מיליון דולר. בשלב זה לא ידוע כמה ספוטים רכשה סודה סטרים.

המהלך של החברה הוא חלק ממאמצי השיווק של החברה בארה"ב. החברה העבירה הילוך בפעילות השיווקית שלה בחו"ל מאז הנפיקה בנאסד"ק, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 840 מיליון דולר.

לא ברור אם הקמפיין של החברה יעלה גם בישראל. הזרוע הישראלית של סודה סטרים קשורה למשרד הפרסום פוגל-אוגילבי, שזכה בתקציב במסגרת מכרז שנערך לפני מספר חודשים. מאז העלה פוגל עבור החברה קמפיין השקה מחדש ששם דגש על נושא הקפסולות, תחת הסיסמה "DRINK SIMPLE DRINK SMART". הקמפיין כלל בעיקר שילוט חוצות בעל נוכחות חזקה וקמפיין חסויות.