cost365: ברמי לוי ביקשו שלא נעשה 'מרחץ דמים' במחירים

רמי לוי הכחיש את הדברים: "הם מנסים לעשות פרובוקציות על הגב שלי" ■ קרבות מחירים פרצו בעפולה בעקבות השקת הסניף הראשון של cost365

אמש (ג') חנכה קבוצת המשביר לצרכן את הסניף הראשון ברשת הסופרמרקטים החדשה, cost365, בעיר עפולה, וסימנה בכך את הזירה הרותחת החדשה ברשתות השיווק.

צוות ניהולי של רשת רמי לוי שיווק השקמה פקד כבר בשעות הבוקר את הסניף של המתחרה החדש. עוד נרשמו ביקורים של הדרג הניהולי מהרשתות שופרסל, מגה, כמעט חינם ורשת יינות ביתן, שתיכנס בשבוע הבא לזירה תחרותית מול cost365 עם פתיחת הסניף השני של הרשת בכפר-סבא.

לדברי נסים חסן, מנכ"ל משותף ברשת cost365, "נעשתה פנייה ברמה חברית מצד כמה גורמים ברשת רמי לוי, שביקשו שלא יהיה 'מרחץ דמים' במחירים ושכולנו נרוויח. עניתי להם שלגבי כל עם ישראל לא יהיה 'מרחץ דמים', אבל לחברי מועדון 365 כן. הם גם ביקשו שנפסיק את הפעילות של רכב הוואן הממותג שהסתובב בעיר עם מוזיקת ג'ינגל של cost365, שהכריז על מבצעים והביא את האנשים לסניף. הם אמרו שזה עושה להם נזק בלתי רגיל".

בעל השליטה ברשת, רמי לוי, מכחיש את הדברים. לדבריו, "לא היה ולא נברא. הם מנסים לעשות פרובוקציות על הגב שלי, וזה חלק מהפרובוקציה".

תנועה ערה בסניפים

אמש נרשמה תנועה ערה הן בסניף cost365 והן בסניף רמי לוי שיווק השקמה שפועל ממש בסמוך. רמת המחירים באזור רשמה אתמול ירידה כללית, אך היא צפויה לרשום ירידה נוספת לקראת קניות סוף השבוע. בענף אומרים כי המבחן האמיתי יהיה בעוד כחצי שנה, בחלוף תקופת ההשקה.

cost365 הוזיל את מחיר העוף ל-4 ק"ג ב-40 שקל, ובתגובה הוריד רמי לוי את מחיר העוף ל-6.9 שקלים. בנוסף הוזיל לוי מגוון של ירקות למחיר של 39 אגורות לק"ג, בזמן שב-cost365 העניקו 5 ק"ג ירקות חינם לחברי המועדון, בהתניית קנייה של 150 שקל. לוי הוזיל שורה נוספת של מוצרים, ואולם לדבריו, המחירים ירדו ללא קשר לרשת cost365 אלא למתחרים אחרים באזור.

רשת מחסני כמעט חינם הגיבה במבצעים על מוצרים אחרים והוזילה את מחירו של קטשופ אסם ל-6.9 שקלים, קורנפלקס צהוב תלמה 750 גרם ל-10 שקלים וקורנפלקס כריות 750 גרם ל-16 שקל.

לפי שעה, ב-cost365 מרוצים מההשקה. לדברי חסן, אמש הצטרפו למועדון 365 כ-400 לקוחות, ונמכרו בסניף 12 משאיות של ירקות. "זרם הלקוחות לא פוסק. נוהרים לכאן כמו נחילים", אומר חסן.

לדבריו, "מיום חמישי נתחיל ב-500 מבצעים בכל המחלקות. נמכור בשר טחון ב-19.90 שקל. אנחנו מכינים מבצעים גם בדגים, בעופות ובבשר. יהיה פה פצצה. מה שבטוח הוא שאני לא אגרר להביא סחורה פח זבל כדי למכור אותה בזול".

- המבצעים הפסדיים לכם?

"יש לי גיבוי מחלק מהספקים".