"למה לבזבז על שלטי חוצות?"

רונה בן-דוד, מנכ"לית ושותפה באון דה מוב, מנסה לעשות כסף בתחום הסלולר, ולעשות שימוש בכלים שמציעים הסמארטפונים כדי לקדם את הלקוחות שלה ■ לפרויקט 40 עד 40 של מגזין G

רונה בן-דוד הפכה לפריקית של תחום הסלולר בימים שבהם עדיין לא הבינו את הפוטנציאל של הקופסה עם האנטנה: בכל פעם שבה מכשיר חדש הגיע לשוק, היא פנתה למוקדנים במרכזי השירות וביקשה לברר על כל פרט - מהתוכנה ועד מערכת ההפעלה. היא התעסקה עם כל מכשיר חדש שנפל לידיה, ועם הזמן יצא לה שם של אחת שמתקנת תקלות בסלולריים סוררים.

היום היא מתרגמת את האהבה הזאת לעסקים, בתור מנכ"לית און דה מוב, שמתמקדת בפרסום בסלולר באמצעות אפליקציות, חנויות אינטראקטיביות וקמפיינים אונליין. במילים אחרות: היא מנסה לעשות כסף בתחום שעד כה מעטים מאוד הצליחו לראות בו רווחים, כלומר הסלולר, ולעשות שימוש בכלים שמציעים הסמארטפונים כדי לקדם את הלקוחות שלה. ויש לה רשימת לקוחות מכובדת: סלקום, מזרחי טפחות, חוגלה קימברלי, מפעל הפיס, ישראכרט ורבות אחרות.

לפרויקט 40 עד 40 של מגזין G

"97% מאיתנו מחזיקים את הסלולר במרחק שלושה מטרים בכל רגע נתון, וצריך לנצל את זה ובשביל זה אני פה", היא מתגאה.

- כן, אבל איך בדיוק זה עובד?

"אני אתן לך דוגמא: האפליקציה שפיתחנו לישרכארט מאפשרת לשלם דרך המובייל, אפילו על דלק בעזרת הסלולר, בלי צורך בכרטיס האשראי עצמו. אלה תהליכים שמייצרים את החזר ההשקעה הטוב ביותר".

- וגם זול יותר ממשרדי הפרסום הגדולים.

"זה לא בהכרח יותר זול, אבל בהחלט יותר אפקטיבי. בימים של סוף שנה, כמו עכשיו, אין מקום להכניס מחט במדיות, הכול עמוס במפרסמים. אז למה לשפוך סתם כסף על פרסום שלטי חוצות באיילון, כשבאינטרנט התנועה סואנת פי כמה וכשהמובייל הכי זמין? און דה מוב מציעה פתרונות מגוונים לשאלה הזו".

בן-דוד נולדה ברמת גן, בת אמצעית מתוך שלוש. לאחר שירות צבאי במצ"ח חיפשה עבודה אצל אחת ממפעילות הסלולר, והגיעה למחלקת המכירות של פלאפון, שם הפכה בתוך זמן קצר לאחת העובדות המצטיינות בחברה.

"תוך כדי עבודה למדתי תקשורת במכללה למינהל", היא נזכרת. "היו ימים שבהם הייתי על הרגליים משש בבוקר עד אחת בלילה. הייתי מלאה בדרייב. אפילו הייתה תקופה קצרה שעבדתי בגיא פינס. מפלאפון עברתי ללוגיה, והפכתי לכתבת שטח ב'סלקום טיוי', ממש במקרה. הייתי בכלל מנהלת התפעול, אבל יום אחד שלחו אותי לראיין אמן בתור מחליפה, ונשארתי שם".

לפני שנה וחצי התחתנה עם תומר אלבז, סמנכ"ל חברת ווייבז אודיו. אחרי שנים בלוגיה, התלבטה אם לקחת על עצמה ניהול מחלקה באחת המפעילות, או לצאת לעצמאות, ובחרה באופציה השנייה: "אני יזמית בנפשי, יודעת לגרום לדברים לקרות, והעובדה שעוד אין לי ילדים היא ההזדמנות לעשות את זה. הקמתי את החברה עם רותם אופיר ועם רונית פישמן, שהכרתי כשהייתי לקוחה של גורני דיגיטל, ששייכת לקבוצת פישמן".

- מה יהיה השיא מבחינתך? אקזיט?

"לאו דווקא. השיא זה להקים סניף של און דה מוב בכל אחת מהערים הגדולות בעולם. אנחנו עובדים כבר בברזיל, בארצות הברית ובלונדון, אבל זו רק ההתחלה".