חברת תיירות תפצה בכ-32 אלף שקל על טיול מאכזב לאוסטרליה

ביהמ"ש הורה לחברת נווה אקדמיה לשלם פיצוי של 1,350 שקל לכ"א מ-24 חברי קבוצה שנסעו לטיול מאורגן לאוסטרליה וניו-זילנד וטענו כי המדריך לא היה מקצועי

בית משפט השלום בתל-אביב הורה לחברת נווה אקדמיה לשלם פיצוי של 1,350 שקל לכל אחד מ-24 חברי קבוצה שנסעו לטיול מאורגן של 30 ימים לאוסטרליה ולניו-זילנד. הטיול נערך לפני 3 שנים, ועלותו נעה בין 30,000 ל-35,000 שקל לכל משתתף.

לטענת חברי הקבוצה, המדריך ששובץ בטיול היה שונה מזה שהובטח להם, ולפיכך ההבטחות ל"טיול גיאוגרפי אמיתי", למסלול ייחודי ומיוחד במינו ולמדריכים מעולים מהשורה הראשונה יצרו ציפייה לחוויה חד-פעמית שהתפוגגה במציאות.

במפגש שנערך לפני הטיול התבשרו חברי הקבוצה על מדריך אחר מהשמות שהובטחו לפני כן, ולפיכך, לטענתם, במועד זה נמנעה מהם האפשרות לבטל את הרשמתם בשל דמי הביטול הגבוהים שהיו נגבים מהם.

המדריך שליווה את הקבוצה הוגדר בתביעה כמי שלא מתאים כלל להדריך בטיול, בעל אנגלית רעועה ואינו מכיר את מרבית האתרים בהם ביקרו, ולכן, לפי הטענות, נמנעו מחברי הקבוצה אטרקציות באתרים שביקרו.

לצד הפן המקצועי התלוננו המטיילים כי המדריך לא סייע במצוקות או בקשיים שעלו במהלך הטיול. לגבי תוכן הטיול הלינו המטיילים כי בוזבזו לא מעט ימים בשהייה במקום ללא פעילות. היחס המזלזל, לפי הטענות שהוזכרו בתביעה, המשיך גם עם שובה של הקבוצה ארצה.

התביעה התקבלה בחלקה. השופט רחמים כהן שוכנע כי המדריך היה אמנם מנוסה, אך הדריך טיולים ליעדים אלה לפני 10 שנים, לכן אכזב את המטיילים כשלא הדריך ברמה הנדרשת. אולם, השופט קבע כי הציפיות של התובעים היו מוגזמות, וכי הכשלים שהועלו בעקבות ההדרכה אינם "כצעקתנ".

עם זאת, השופט קבע פיצוי של 1,350 שקל לאדם (בתביעה נכללו 24 מחברי הקבוצה, והסכום הכולל הוא 32,400 שקל) וכ-10,000 שקל הוצאות משפט. (ת"א 37814-05-10).