סוכני נסיעות תובעים את לופטהנזה וסוויס: לא שילמו עמלות

81 סוכנויות נסיעות טוענות כי חברות התעופה חייבות להן עמלות בסך 63 מיליון ש'

התאחדות סוכני הנסיעות הגישה בשמן של 81 סוכנויות נסיעות החברות בהתאחדות תביעה משפטית בסך של כ-63 מיליון שקל נגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס, בטענה כי הסבו נזקים כספיים בגין אי-תשלום עמלות.

התביעה הוגשה על רקע קביעת בית המשפט המחוזי מדצמבר 2011 כי ביטול עמלות הבסיס המשולמות לסוכני הנסיעות על-ידי חברות התעופה בגין מכירת כרטיסי הטיסה שלהן, עליו הוחלט בשנת 2009 באופן חד-צדדי - היה לא חוקי. בעקבות פסק הדין ערערו חברות התעופה לבית המשפט העליון, ודיון ראשון צפוי להתקיים במאי 2013.

הסוכנויות טוענות בתביעה, שהוגשה בסוף השבוע האחרון, כי העמלות שחברות התעופה חייבות להן כאמור בסכום כולל של כ-63 מיליון שקל, הן עבור מכירת כרטיסי טיסה בין השנים 2009-2011, על-פי מודל שהיה נהוג ערב ביטול העמלות.

"זהו השלב השני במאבק הסוכנויות כנגד מהלך חברות התעופה לבטל את העמלות אשר נהגו לשלם עבור מכירת כרטיסיהן. מהלך אשר למעשה אילץ את הסוכנים לגבות את העמלה באופן ישיר מהלקוחות", כך טענה היום (א') התאחדות סוכני הנסיעות.

עוד כתבה ההתאחדות בהודעתה כי "סוכני הנסיעות קיוו כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי ייושם, וכי חברות התעופה ישלמו את העמלות המגיעות, ללא כל צורך בהליך משפטי נוסף, אולם לא כך אירע. הן ערערו. לאור זאת, ומכוח פסק דינו של בית המשפט המחוזי, החלטנו לתבוע".

מלופטנהזה וסוויס נמסר בתגובה כי "כתב התביעה התקבלה. נגיב לבית משפט לאחר שנלמד את הנושא".