מתווה לוקר: בעלי ערוץ 10 לא יורשו למשוך דיבידנדים

המתווה להצלת הערוץ כולל גם את איחוד מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה

ועדת לוקר, שהגתה את המתווה להצלת ערוץ 10, הוסיפה להמלצותיה את הצורך באיחוד מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה. עם זאת, הדבר לא הופיע בתזכיר החקיקה שהפיץ אתמול (א') משרד התקשורת.

נושא המיזוג הרגולטורי מקודם בהצעת חוק אחרת של המשרד.

לידי "גלובס" הגיע המתווה הסופי של ועדת לוקר, כפי שהועבר למשרד התקשורת. על-פי המתווה, ב-6 השנים הקרובות - תקופת פריסת ההלוואה - על בעלי המניות של ערוץ 10 יחול איסור למשוך דיבידנדים מהערוץ.

כמו כן, הקיצוץ שהערוץ ביקש לערוך, ואשר נבלם כביכול על-ידי ועד העובדים - הוכנס להסדר.

באוקטובר האחרון ביקש דירקטוריון הערוץ לערוך קיצוץ של 15% בתקציב. אז הופיע בפני הדירקטוריון יו"ר ועד העובדים, מתן חודורוב, וביקש לעצור את הקיצוץ המתוכנן. כעת הוכנס סעיף הקיצוץ של 20% בתקציב הערוץ, המיטיב בעיקר עם הנהלת ערוץ 10, להסדר מול האוצר.

יתחייב על מעבר לירושלים

כפי שכבר פורסם, המתווה כולל הארכת זיכיון עד לסוף שנת 2014, כל עוד עד לסוף השנה הנוכחית ישולמו כל החובות הכספיים, והערוץ יעביר לרשות השנייה המחאה דחויה ליוני 2014 בסך של 7.83 מיליון שקל לצורך השלמת תשלום חובותיו השוטפים. עד ל-30 בינואר 2013 הוא גם יעביר חוזה שיוכיח על כוונתו להעביר את חדשות 10 לירושלים עד ספטמבר 2013.

לאור הדברים, תעמיד המדינה הלוואה של עד 65 מיליון שקל לערוץ 10. זאת, בכפוף להתחייבויות השונות של הערוץ, ובהן ערבויות הבעלים והערוץ. אי-התשלום של החובות יהווה "הפרה מהותית" שלא תאפשר קבלה של רישיון.

המתווה כולו אינו מתייחס כלל לזכייניות ערוץ 2 (פרט לביטול תשלומי דמי הזיכיון למדינה החל מ-2013), והתייחסות כזו מופיעה רק בתזכיר החוק.

החוק המוצע קובע כי הזכייניות יוכלו לקבל הטבות דומות לאלה שקיבל ערוץ 10, במקרה שלא יעמדו במחויבויות עד לאישור החוק.

לאור המתווה ותזכיר החוק, זכיינית ערוץ 2 רשת - הדורשת הארכת זיכיון של 5 שנים - מאיימת בפנייה לבג"ץ.