חדשות 2: הזכייניות לא העבירו את הכסף בדצמבר

קשת לא העבירה כסף כלל, ואילו רשת העבירה רק חלק זעום מהסכום ■ בסך-הכול אמורה כל אחת מהזכייניות להעביר לחדשות 2 כ-3.5 מיליון שקל

עיקר התקציב של חברת החדשות של ערוץ 2 לחודש דצמבר לא הועבר מהזכייניות. ל"גלובס" נודע כי הזכיינית קשת לא העבירה כסף כלל לחברת החדשות, ואילו הזכיינית רשת העבירה רק חלק זעום מהסכום. בסך-הכול אמורה כל אחת מזכייניות ערוץ 2 להעביר כ-3.5 מיליון שקל.

לאור הדברים, צפוי מחסור תזרימי לחברת החדשות, ויהיה קושי לשלם לספקים בעתיד הקרוב. כמו כן עלולה להיווצר בעיה בתשלום משכורות.

על-פי החוק, על מנת לא לצור תלות כלכלית בין הזכייניות, הן אמורות להעביר את הכסף אל הרשות השנייה, והרגולטור הוא זה שמעביר את הכסף הלאה אל החדשות.

ההשקעה גדלה

בחודשים האחרונים הבהירו שתי זכייניות ערוץ 2 כי השנה הבאה עומדת להיות קשה במיוחד, ועל כן חברת החדשות של ערוץ 2 צריכה להיערך לקיצוץ תקציבי. ההערכה היא כי הקיצוץ ינוע סביב 10 מיליון שקל.

בתקופה האחרונה הצרכים הכלכליים של חברת החדשות גברו. ההשקעה בכל יום שידורים עלתה משמעותית בתקופת מבצע "עמוד ענן" לכחצי מיליון שקל ביום, כשחברת החדשות נטלה על עצמה את הובלת לוח השידורים. בנוסף, לקראת מערכת הבחירות, הפיקה חדשות 2 תכנים ייעודיים, המשודרים בימי השידור של קשת.

מהרשות השנייה נמסר: "הזכייניות נדרשות לבצע את מלוא העברת הכספים לצורך קיום פעילותה של חברת החדשות באופן מיידי. הרשות רואה בחומרה אי-העברת התקציב לחברות החדשות, והעבירה לזכייניות דרישת תשלום מיידית. הרשות תנקוט באמצעים העומדים לרשותה כדי לוודא ביצוע התשלום כנדרש".

בחברת החדשות סירבו להגיב.

מרשת וקשת לא נמסרו תגובות עד לפרסום הידיעה.