אושרה הקמת 600 יחידות דיור במגדלי מגורים בגבעת אולגה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז חיפה אישרה היום את תכנית –"נוף ים גבעת אולגה מערב" ■ את התוכנית יזמה חברת אסיה-חדרה-ישראל

מגורים במקום נופש: הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז חיפה אישרה היום את תכנית -"נוף ים גבעת אולגה מערב", הכוללת הקמת 600 יחידות דיור במגדלי מגורים בני 23-25 קומות, על קרקע שיעודם שונה מנופש למגורים וזאת במטרה לחזק את גבעת אולגה. את התוכנית יזמה חברת אסיה-חדרה-ישראל.

התכנית חלה על שטח בגודל 62 דונם בקבוצת מגרשים המצויה מעברו המזרחי של רחוב רחבעם זאבי, ממערב לשכונת מגורים קיימת. על מגרשים אלו חלה תכנית המאושרת מזה 20 שנה המגדירה את יעוד המגרשים- אזור מגורי נופש למבנים בני 5-7 קומות.

התוכנית מסבה את היעוד במגרשים הנדונים לשימוש של מגורים, בצפיפות של 16 יחידות דיור לדונם, ובסך הכל 600 יחידות דיור. היקף השטח העיקרי למגורים שמציעה התוכנית עומד על 54 אלף מ"ר. התוכנית מסדירה את רחוב רחבעם זאבי וכוללת הקמת כיכרות בו, לצורך הזרמת התנועה בביטחון. התכנית תביא לפיתוח השכונה והסביבה, תוך השתלבות במרקם העירוני, שדרוג והחייאת השכונה הקיימת.

טרם הפקדתה נדונה התכנית בועדה לשמירה על הסביבה החופית- ולחו"ף, אשר תמכה בתכנית ומצאה שיש בה כדי לתרום לחיזוקה של העיר. הועדה המחוזית השתכנעה כי מדובר בתכנית המקיימת את תפיסת תכנית המתאר המחזקת את מערב חדרה. את התוכנית תכנן משרד פייגין אדריכלים.