עובדי החדשות המקומיות יפגינו מחר מול ועדת הכספים

לאחר שנתניהו וריבלין החליטו לא לקדם חקיקה נוספת בכנסת הנוכחית, 180 עובדי החדשות המקומיות עלולים למצוא עצמם בבית בסוף החודש ■ מבקשים להעלות את הנושא בוועדת הכספים מחר ■ כתבו לנתניהו: "התערב וסיים את המשבר"

זמנם של 180 עובדי החדשות המקומיות הולך ואוזל, ועל פניו נראה כי אפסו הסיכויים להשארת המהדורות על כנן - זאת לאחר החלטה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין שלא לקדם חקיקה נוספת במשכן עד לכנסת הבאה.

בחדשות המקומיות מצפים מזה זמן לטיפול בהצעת חוק שהעלה משרד התקשורת באשר לקיצוב תקציב החדשות המקומיות והפעלתן גם בשנה הבאה, לאחר שעד כה נשענו על חשבון תמלוגי חברת הכבלים - שיתבטלו מהשנה הבאה.

ההחלטה לא לאפשר חקיקה נוספת סותמת את הגולל על החוק, שהיה אמור לעלות לסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה ומשם להליך מסודר של קריאות במשכן - כל זאת עד לסיום השנה הנוכחית.

כעת, הסיכוי האחרון כנראה של עובדי החדשות המקומיות הוא אישור של ועדת הכספים להמשיך ולתקצב את המהדורות עד אחרי השבעת הממשלה החדשה, זאת במסגרת אישור שיינתן מחר (ד') לחוקים שתוקפם פג בסוף הממשלה ושהיא מבקשת להמשיך גם ללא הליך חקיקה.

עם זאת, נושא החדשות המקומיות לא נמצא על סדר היום של ועדת הכספים. עובדי החדשות המקומיות מרחבי הארץ צפויים להפגין מחר בירושלים בעת הדיון בוועדת הכספים, כדי שהממשלה תעלה את הנושא לדיון.

במקביל, שלחו היום (ג') העובדים מכתב לראש הממשלה נתניהו וביקשו את התערבותו המיידית בנושא. "הבוקר עודכנו כי בהחלטה משותפת עם יו"ר הכנסת, החלטת כי לא תאושר עוד חקיקה פרטית או ממשלתית עד הבחירות. המשמעות היא אחת ויחידה מבחינתנו: פיטורים של כל העובדים והשתקת קולה היחיד של הפריפריה בטלוויזיה", צוין במכתב.

העובדים פנו לנתניהו וכתבו כי "אנחנו מבקשים ממך ומפצירים בך לא לתת לחדשות המקומיות להיסגר ולדאוג שהמשך המימון של החדשות המקומיות לא ייפסק. ממשלת ישראל בראשותך, אדוני, קראה לאזרחי ישראל ללכת לפריפריה. אנחנו קוראים לך: אל תאפשר לסחבת ביורוקרטית, אדישות וחוסר אכפתיות לסתום לנו את הפה של אותה פריפריה ממש. התערב בבקשה, אדוני, וסיים את המשבר הזה".

דני קושמרו: "אסור לסגור את החדשות המקומיות"

בשבוע שעבר נעתרו מספר מגישים בכירים בערוצים המסחריים להירתם למאבק של עובדי החדשות המקומיות, שהתחילו את דרכם במהדורות אלה.

אושרת קוטלר, מגישת מגזין סוף השבוע בחדשות 10, אמרה כי "החדשות המקומיות הן קריטיות לאנשים הקטנים, שלא מוצאים את דרכם למהדורות הארציות".

מנחה הטלוויזיה אלי אילדיס השתתף גם הוא בסרטון ואמר כי "אנחנו רוצים בארץ תקשורת פלורליסטית, שתביא את הקולות של הפריפריה".

דני קושמרו, מגיש מהדורת חדשות 2, הוסיף כי "כמי שבא מהפריפריה, אני יודע כמה חשוב לפריפריה חדשות שעוסקות רק בהן. לכן אסור לסגור את החדשות המקומיות".

כמו כן, מופיעה בסרטון מיקי חיימוביץ', לשעבר מגישת חדשות 2 וחדשות 10, שאמרה: "כמי שלא שירתה בגלי צה"ל, זה היה המקום שנתן לי את ההזדמנות הרצינית הראשונה, וגם היום החדשות המקומיות זה המקום שמאפשר לעיתונאים להתפתח בתקשורת הישראלית".