לקראת שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" המעצבים משלבים כוחות

הקלחת הרותחת של תעשיית האופנה תספק בשבוע האופנה "גינדי תל-אביב" לא מעט שיתופי פעולה מרתקים ■ לפניכם כמה משיתופי הפעולה המוצלחים - מהצנועים ביותר, דרך המפתיעים ועד הראוותניים

דורין פרנקפורט עם דניאלה להבי

בניגוד לשאר המעצבים המקומיים הבוחרים להתמקד בטרנדים התקופתיים והרומנטיים של העונה, המאפיין העיקרי והבלתי מעורער של הפריטים שדורין פרנקפורט מעצבת הוא שהם תמיד מדברים בשפה המקומית. מקור ההשראה שלה הוא הקסם והייחודיות של ישראל ועבודה עברית היא האג'נדה המרכזית שמובילה אותה לאורך השנים. לראשונה, במיוחד עבור התצוגה, נרקם שיתוף פעולה ייחודי בין שתי המעצבות הוותיקות דורין פרנקפורט ודניאלה להבי. השתיים מכירות מילדות ומספרות כי "נהנינו מאוד מהניסיון לפצח את הטעם הישראלי המורכב". נושא הקולקציה לקיץ 2013 של דורין פרנקפורט הוא "רוקוקו בת-ים" ולפי ההשראה זאת עוצבו על-ידי להבי נעליים ומגפוני קיץ בשילובי עורות פשוטים אך זוהרים, לצד צנועים אך יוקרתיים.

טובהל'ה עם נעמה חסין

טובל'ה, המעצבת הקיבוצניקית האוטודידקטית שמעצבת כבר יותר מ-25 שנה, היא אחת המעצבות הססגוניות (באופיין ובעיצובן), בתעשיית האופנה הישראלית. בתה הבכורה נעמה, בוגרת לימודי עיצוב של המוסד המכובד FIT בניו יורק, פתחה את המותג טובהל'ס לפני כ-14 שנה, ולפני חמש שנים התחילה לעצב גם בגדי ילדים. לאחרונה החליטה נעמה לסגור את המותג העצמאי ולחבור לאימה. הקולקציה המשותפת הראשונה שעיצבו השתיים יחד תוצג בשבוע האופנה ויהיה מעניין לראות איך סגנונות העיצוב של האם והבת יחברו יחד לקולקציה אחת, בדגש על חושיהן המפותחים בכל מה שקשור לשילובי צבעים, לצד מוטיבים כמו דוגמאות הפרחים המוכרות של טובה'לה או חצאיות הבלון של נעמה. "אנחנו הולכות להפתיע ולהקסים בקולקציה אורבנית נוצצת ומלאה בשיק", מבטיחה נעמה ואילו טובהל'ה מעדיפה לתת לקולקציה לדבר בעד עצמה: "טוב מראה עיניים מבלבולי בדים".

דורית בר אור עם הילה טולדנו ודורי צ'נגרי

על אף שברזומה של דורית בר אור הופעות בסדרות טלוויזיה, סרטים והצגות תיאטרון, מותג האופנה שלה "Pas Pour Toi" זוכה בשנתיים האחרונות ללא פחות כותרות וביקורות מחמיאות ואף להתרחבות בינלאומית מרשימה. בקולקציה הקרובה שלה משתפת בר אור פעולה עם שתי מעצבות ישראליות - דורי צ'נגרי בתחום התכשיטים והילה טולדנו בתחום התיקים. "אני מעריצה את דורי שנים רבות", היא אומרת. "חבל שאין לה הכרה בישראל כמו שיש לה ברחבי העולם. שנים רבות אני עונדת את התכשיטים שלה ותמיד מקבלת מחמאות. אני שמחה לתת במה ולפרגן גם להילה טולדנו כי אני חושבת שהיא פורצת דרך ואחת המוכשרות בענף. קו התיקים שלה הוא קו מדויק, עם סטייל ואני בטוחה שנשמע עליה עוד שנים רבות".

שנקר עם בית התפוצות ויניב ד'אור

תחת הכותרת "בואי כלה", יזמה אגודת ידידי בית התפוצות בתל-אביב, בשיתוף עם מחלקת האופנה של בית הספר לעיצוב שנקר, פרויקט ייחודי שבמסגרתו עוצבו 13 שמלות כלה ובגד חתן אחד, שעוטרו ברקמות יד ועוצבו בהשראת התכנים של בית התפוצות, מוזיאון העם היהודי, בהשראת דגמי בתי כנסת מרחבי העולם, מתקופות שונות ומארצות שונות, המוצגים במוזיאון. בפרויקט השתתפו 14 סטודנטים בוגרי השנה השלישית במגמת אופנה. "חשיפת הפרויקט בשבוע האופנה היא דרך חדשנית ומקורית לחשוף את סיפורו הייחודי והמתמשך של העם היהודי, כמו גם את תרבותו העשירה רבת הפנים", אומרת אירית אדמוני פרלמן, מנכ"לית אגודת ידידי בית התפוצות בישראל. "המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר גאה להשתתף בשבוע האופנה עם פרויקט מרגש זה, דרכו מתוודעים הסטודנטים לעברנו המשותף ולעברם הפרטי", אמרה לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. את התצוגה המדוברת ילווה הזמר יניב ד'אור עם "נהאיה" - פרויקט מוזיקלי שעשה עם יאיר דלאל, המשחזר מוזיקה יהודית מן המקורות.

גדעון וקארן אוברזון עם להקת המחול הקיבוצית

הייתה זו הרקדנית המתפלשת בחול, יחד עם התאורה המיוחדת והמוזיקה, שהיוו השראה ליצירת קולקציית הקיץ 2013 של גדעון אוברזון שגם קרא לה בשם מופע המחול "בין קודש לחול'. אוברזון ובתו קארן צפו לפני כשנה במופע המחול של רמי באר, המבוצע על-ידי להקת המחול הקיבוצית. מתוך המחול, נלקח החול, על הזהבהבות שבו, עם טקסטורה רכה ועם הים שלצדו וכך נוצרה קולקציה בגווני זהב, חול ואקווה, כשהעיצוב והסגנון בהשראת הצדפים והחומרים הטבעיים. הקולקציה מחולקת לשבע קבוצות ואת התצוגה ילוו רקדניה של להקת המחול הקיבוצית עם קטעים מתוך היצירה המדוברת. "אני מתרגש במיוחד כיוון שהפעם, בשונה מתצוגות אחרות, ההשראה שלנו מגיעה לבמה, שעליה יתממשו יחד הפנטזיה שלי וההשראה שלי", אומר אוברזון.