הסתיים הסכסוך: ישראייר העבירה לנצבא 13 מיליון שקל

נצבא דרשה את פירוק חברת התעופה מקבוצת אי.די.בי‏, וזאת ‎‎בעקבות מחלוקת כספית סביב המרכז המסחרי ביג באזור התעשייה פולג בנתניה

‎‎סוף לסכסוך בין קבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, לבין נצבא החזקות של קובי מימון וחיים צוף, אשר במרכזו המרכז המסחרי ביג באזור התעשייה פולג בנתניה. אמש (ד') חתמו הצדדים על הסדר פשרה, ולפיו תשלם חברת התעופה ישראייר, שבבעלות אי.די.בי תיירות, סכום של כ-13 מיליון שקל לנצבא, לסילוק התביעה שמתנהלת בין הצדדים.

כן הסכימו הצדדים לפעול במשותף למיצוי הדין מול מינהל מקרקעי ישראל, ועם סיום ההליכים המשותפים נגדו, לערוך התחשבנות ביניהם. ההסדר יובא לאישורו של בית המשפט. הערבות שהופקדה על-ידי נצבא במינהל מקרקעי ישראל תישאר מופקדת עד להשבתה או חילוטה‎ ‎על-ידי המינהל‏‎.‎‏

מקור הסכסוך בין הצדדים הוא קרקע בנתניה, שעליה בנוי כיום מרכז קניות "פאוור סנטר", הנמצא בבעלות מלאה של נצבא (שרכשה באחרונה את חלקה של חברת ביג שבשליטת רוני ויהודה נפתלי). במסגרת התחייבויותיהן של ישראייר וסיביל כמוכרות היה עליהן לדאוג כי הקרקע תעבור שינוי ייעוד למסחר, ולשלם בגין כך דמי היתר למינהל.

בסוף שנת 2006 התקבל ההיתר, וכן התקבלה שומה בסך 32 מיליון שקל. ישראייר טענה כי השומה מוטעית, ולכן לא שילמה אותה, והחלה בהליכי בירור מול המינהל.

לטענת נצבא, כדי להקטין את הנזק, שילמו היא וביג 75% מהסכום הנדרש, וכן מסרו למינהל ערבות בגין 25% הנותרים, אולם את הכסף טרם קיבלו בחזרה מישראייר.

נצבא הגישה תביעה בסך כ-31 מיליון שקל, ובהמשך הגישה בספטמבר האחרון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להוציא צו פירוק לישראייר, בטענה כי היא חדלת פירעון, אך זו נדחתה.

‎‎מפרקים שותפות של 7 שנים

‎‎בתחילת נובמבר דיווחו נצבא וביג של האחים נפתלי על כוונתן לפרק את השותפות במרכז המסחרי, לאחר 7 שנים. החברות, המחזיקות בנכס בשותפות שווה (50% כל צד), חתמו על הסכם במב"י (‏‏Buy Me Buy You‏), ובמסגרתו הציעה ביג לנצבא לרכוש את החזקותיה בנכס ובחברת הניהול שלו תמורת 258 מיליון שקל.

לנצבא ניתנה אפשרות לרכוש את הנכס, ולשלם לביג את אותו הסכום בתוספת 7 מיליון שקל, עבור זכויות בנייה למשרדים הקיימות במתחם ומוחזקות על-ידי ביג לבדה, בהיקף של כ-6,000 מ"ר. נצבא הודיעה כי תרכוש את החלק של שותפתה ביג במרכז המסחרי תמורת 265 מיליון שקל.

העסקה משקפת למרכז המסחרי שווי של 530 מיליון שקל. מלוא התמורה תשולם עד סוף החודש. ‏‎‎‏