תשובה במו"מ למכירת חלקו בפרויקט שוק בצלאל

ל"גלובס" נודע כי לצמח המרמן זכות סירוב באשר לקביעת זהות הרוכש, ואף היא עצמה בוחנת לרכוש את חלקה של אלעד מגורים ולהחזיק ב-100% מהזכויות בו

חברת אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה מנהלת בימים אלה מו"מ עם כמה חברות למכירת חלקה בפרויקט שוק בצלאל בת"א, כך נודע ל"גלובס".

בדצמבר 2010 מימשה אלעד מגורים מחצית הפרויקט כשחתמה עם חברת צמח המרמן שבשליטת חיים פייגלין ורן בן אברהם על הסכם שותפות של 50% מהזכויות בפרויקט, תמורת 50 מיליון שקל. בנוסף יידרש אישורה של עיריית ת"א, בעלת הקרקע, לרכישת הזכויות ע"י הרוכש.

ל"גלובס" נודע כי לצמח המרמן זכות סירוב באשר לקביעת זהות הרוכש, ואף היא עצמה בוחנת לרכוש את חלקה של אלעד מגורים ולהחזיק ב-100% מהזכויות בו.

אלעד מגורים רכשה את הקרקע במכרז של עיריית ת"א ב-2005 ב-6 מיליון דולר. מאז החברות, שהפכו לשותפות, פעלו לשינוי תוכנית בניין העיר שחלה על הפרויקט, הממוקם בין הרח' המכבי, טשרניחובסקי ובית לחם בעיר, ממגדל בן 16 קומות לשני בניינים בני 8 קומות הכוללים 152 דירות.

הדרך להוצאת היתר לעבודות החפירה והדיפון שהחלו במקום הייתה כרוכה במכשולים, ובהם התנגדות סוחרי השוק. החברות הגיעו להסכמות עם חלקם, ועם חלק אחר מתנהלים הליכים משפטיים. לאחרונה הושמעה טענה מצד הסוחרים וסגנית ראש עיריית ת"א מיטל להבי, כי לפרויקט נוספו 9,000 מ"ר שטחי שירות, בניגוד להליך תקין. הרוכשת תיאלץ להביא בחשבון בהצעתה את המכשולים שטרם נפתרו. מאלעד מגורים וצמח המרמן לא נמסרה תגובה.