חוק ערוץ 10 לא יעלה בכנסת בשבוע הבא; כל העובדים יפוטרו?

ערוץ 10 הודיע כי יפטר במוצ"ש את כל עובדיו, זאת לאחר שהתברר כי תזכיר החוק להארכת זיכיון הערוץ לא יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון ■ אם החוק לא יעבור עד סוף השנה - מועד זיכיון הערוץ יפוג, והוא ייסגר

ערוץ 10 הוציא הודעה לפיה יפטר במוצאי שבת את כל עובדיו, לקראת סגירה סופית של הערוץ בסוף החודש. זאת לאחר שהתברר כי תזכיר החקיקה להארכת זיכיון הערוץ לא יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. אם החוק לא יעבור עד לסוף השנה - מועד זיכיון הערוץ יפוג, והוא ייסגר.

"ראש הממשלה סוגר את ערוץ 10", אמרו הערב (ה') בערוץ 10, "נתניהו מסרב להעביר לכנסת את החוק שגובש והוסכם להארכת זכיונו של הערוץ. בשל כך דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 יתכנסו במוצאי שבת במשרדי הערוץ, בכדי לקבל החלטה על סגירה ב-31 בדצמבר, ובכדי להנחות את ההנהלה לפעול לפיטורים מסודרים של כל עובדי הערוץ, מיד עם תום השידורים ביום שני ה-31 בחודש".

מוקדם יותר היום כתב יו"ר הערוץ, אבי בלשניקוב, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי "חרף המאמצים הרבים שהושקעו על-ידי גורמי המקצוע, מתוך ראיית האינטרס הציבורי שבהארכת הזיכיון ונוכח לוחות הזמנים הקצרים ביותר, נמסר לנו כי תזכיר החוק טרם נכלל בסדר היום לישיבת הממשלה הקרובה, ועולה חשש כבד כי שוב נמנע קידומו של הסדר ערוץ 10 מסיבות בלתי ברורות.

"אדוני היועץ - קשה להפריז בחשיבותם של האינטרסים הציבוריים שעומדים על הפרק. מדובר בפגיעה קשה בחופש הביטוי, בפלורליזם התקשורתי, בתחרות בטלוויזיה ובפרסום ובפרנסתן של אלפי משפחות.

"על יסוד הדברים הנכוחים שהשמעת בפגישתנו איתך, אני סמוך ובטוח שלא תאפשר את סגירתו של ערוץ טלוויזיה בישראל, בוודאי לא ערב בחירות, ובמיוחד לא במקרה בו אף אחד מהגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה אינו סבור כי זוהי תוצאה שניתן להשלים איתה. ואולם, לאחר שההסדר שגובש על-ידי הדרגים המקצועיים צלח - בסיועך - את המהמורות שהוצבו בדרכו והפך לתזכיר חוק, שוב מגיעה אותה יד נעלמה ומעכבת את יישומו.

"הגענו לרגע האמת - זיכיונו של הערוץ מסתיים בעוד כשבועיים, אלא אם יוארך בחקיקה שתיכנס לתוקף בתוך אותם שבועיים. כל עיכוב נוסף עלול למנוע את האפשרות להארכת הזיכיון, אפילו במישור הטכני-פרוצדורלי, ולהוביל לסגירתו המיידית של הערוץ".