נעילה חיובית באחד העם; פרטנר צללה 5.3%, מלאנוקס 4.3%

המגמה החיובית בוול סטריט, באסיה ובאירופה ועליות בשיעור של כ-0.4% בחוזים העתידיים על מדדי ניו-יורק תמכו בשוק המקומי ■ מניות הבנקים המשיכו גם היום בגל העליות

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים, בהובלת מניות הבנקים שטיפסו עד כ-2%. זאת, לאחר 3 ימי ירידות שערים באחד העם. נראה כי המשקיעים בארץ, כמו גם המשקיעים בעולם, התעודדו עקב ההתפתחויות החדשות בדיונים על הצוק הפיסקלי. (על כך בהמשך) מחזור המסחר הסתכם בכ-961 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, לאחר סיום פגישה נוספת שהתקיימה הערב בין הנשיא אובמה ליו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר בנוגע לצוק הפיסקלי. סחר הסוסים בוושינגטון בין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ליו"ר הקונגרס, ג'ון ביינר, נכנס להילוך גבוה: בפגישת השניים אמש, הניח אובמה על השולחן הצעה חדשה, שנועדה לרכך את התנגדות הרפובליקנים להעלאת שיעורי המס על בעלי הכנסות גבוהות, כפי שדורש הבית הלבן.

במרכז ההצעה: העלאת שיעורי המס תחול רק על בעלי הכנסה שנתית של 400 אלף דולר ומעלה, במקום רף של 250 אלף דולר, שמצוין בהצעה המקורית של הבית הלבן. הממשל מקווה, שהפיתיון החדש ידחוף את הרפובליקנים לקבל את העסקה המוצעת ובכך תינצל ארה"ב מנפילה מרסקת עצמות מהצוק הפיסקלי. פרטי ההצעה החדשה מתפרסמים הבוקר (ג') במגזין המקוון "האפינגטון פוסט".

קודם לכן אמרו מקורות בשני המחנות, כי נשבר הקרח בין הממשל לבין הרפובליקנים בקונגרס, בעקבות פגישת אובמה - ביינר אמש, אך הוא טרם הפשיר.

בשבוע שעבר הכריז נגיד הבנק המרכזי האמריקני, בן ברננקי, על תוכנית תמריצים מוניטרית נוספת, הרביעית במספר מאז החל המשבר הפיננסי האחרון. בניגוד להכרזה על התוכניות הקודמות, שלהן השוק חיכה, ציפה והגיב, ההכרזה האחרונה כמעט לא השפיעה על שוקי ההון בעולם. "סביבת השוק משתנה", אומרים טל קינן, מנכ"ל, יו"ר ואחד ממייסדי חברת ניהול ההשקעות הגלובלית KCPS, וערן פלג, מנהל חטיבת ניהול ההון הפרטי. "היינו בסביבת שוק שמונעת מהמשבר, ובה גורמי המקרו הכלכליים הכתיבו את הנעשה. יש סימנים שהדבר משתנה בהדרגה". (לסיפור המלא).

בתל-אביב הסתיים המסחר אתמול בירידות לאחר יום תנודתי שהחל דווקא בעליות. מדד ת"א 25 סגר בירידה של כ-0.6% לרמה של 1,211 נקודות.

הצניחה במלאנוקס נמשכת

מלאנוקס המשיכה בצניחה עקב פער שלילי של כ-4% מול ניו-יורק. "המשקיעים עדיין חסרי ודאות לגבי עתיד החברה", מסביר רמי רוזן, מנהל המחקר של הראל פיננסים, "חששות אלה, שנובעים מתחרות מול אינטל, מעיבים על המסחר במניה ומעצימים את התנודתיות בה". לדברי רוזן, מלאנוקס, שעוסקת בפיתוח וייצור שבבים במערכות תקשורת, סובלת מסנטימנט שלילי מאז סוף נובמבר, כתוצאה מגל שמועות בנוגע לתחרות הצפויה עם שבב הקישוריות המתחרה של אינטל.

גם פריגו ופרטנר ירדו עקב פערים שליליים.

מניות הבנקים המשיכו גם היום בגל העליות שלהן. נציין את פועלים , מזרחי טפחות ולאומי.

טבע במוקד. החברה חתמה אתמול על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הנדוק הקוריאנית (Handok Pharmaceuticals), למיזם משותף שיגביר את החדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה שמגלגל כ-14 מיליארד דולר בשנה. נתונים כספיים אחרים לא נמסרו. המיזם העסקי צפוי להתחיל בחודשים הקרובים, בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים. טבע תחזיק ב-51% במיזם המשותף והנדוק הקוריאנית תחזיק ב-49%. מדובר בהסכם מסחרי המשמעותי הראשון של טבע במזרח אסיה מחוץ ליפן.

מניית מודיעין ריכזה עניין עניין שלילי ברקע הודעתה לבורסה, לפיה ספק אסדת הקידוח הומר פרינגטון, שעתידה לקדוח ברישיון "ים חדרה", פנה אתמול לשותפות בדרישה להעמיד תוך 2 ימי עסקים מכתב אשראי בהיקף של 37 מיליון דולר, בהתאם להסכם הקידוח בין הצדדים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]