התרנגולות יורעבו 4 שנים נוספות - והביצים לא יתייקרו

במשרד להגנת הסביבה תוקפים את משרד החקלאות בטענה כי הוא נכנע לאינטרסים של מגדלי הביצים ■ מיותר לציין כי ההרעבה גורמת לתרנגולות סבל רב

הרעבת התרנגולות תיפסק בתהליך הדרגתי שיימשך 4 שנים, על מנת שלא ליצור מחסור בביצים ולגרום לכך שהן יתייקרו - כך דווח בגלי צה"ל.

במשך שבועיים בכל שנה מורעבות התרנגולות ומוחזקות בחושך על מנת להביא להגברת הטלת הביצים. מדובר בהגדלה של עד פי שניים בתפוקת הביצים. המלצות חדשות קובעות כי בתוך 4 שנים תופסק ההרעבה.

כיום, אורך חייה של תרנגולת מטילה, מרגע שהתחילה להטיל, הוא שנתיים - בגלל ההרעבה. ברגע שיפסיקו להשתמש בשיטה הזו, אורך חיי מטילה יהיה שנה אחת, וכדי לספק את אותה כמות ביצים יהיה צורך במספר כפול של תרנגולות.

אורי צוק-בר ממשרד החקלאות אמר לגלי צה"ל כי 4 שנים הם פרק הזמן הנדרש להתארגנות כדי שלא ייווצר מחסור במטילות או בביצים, מה שיגרור העלאת מחירים: "חייבים לעשות את התהליך הזה הדרגתי, לפחות 4-5 שנים. אנחנו חושבים גם על הצרכן וגם על רווחת המטילה".

במשרד להגנת הסביבה תוקפים את משרד החקלאות ומאשימים אותו בדאגה לאינטרסים של מגדלי הביצים בלבד. במשרד הציעו חלופה: החל מינואר, כל קבוצת מטילות חדשה לא תורעב, ובתוך שנתיים תיעלם לגמרי שיטת ההרעבה הגורמת לתרנגולות סבל רב - הן מאבדות את נוצותיהן, ורבות מהן מתות כתוצאה ממחסור במזון. כן טוענים במשרד כי אם ייווצר מחסור בביצים, ניתן יהיה לגשר עליו באמצעות יבוא ביצים מחו"ל.