בכיר לשעבר באוצר: "הרכבת לשדרות היא דוגמה לבזבוז"

מסילת הרכבת מת"א הגיעה למרחק של 400 מטרים משדרות ■ באוצר מתנגדים באופן מסורתי לרכבות פריפריאליות במקומות שבהם ממילא לא קיימים גודשי תנועה ■ מבחינת האוצר, נסיעה של שעה משדרות לת"א היא זמן סביר

מי שהגיע היום (ג') לכנס שדרות לחברה מכיוון צומת יד מרדכי, לא יכול היה לפספס את העבודות המואצות להנחת מסילת רכבת שתחבר בין שדרות לתל אביב. המסילה במקום הגיעה כבר למרחק של כ-400 מטרים בלבד מהעיר, אחרי אינספור דחיות בביצוע במהלך עשר השנים האחרונות. מדובר באחד הצעדים החברתיים של ממשלת נתניהו למרות התנגדות עיקשת מצד משרד האוצר, אולם היום מתברר כי ההתנגדות לפרויקט מסרבת לדעוך.

התנגדות מסורתית

גורם בכיר לשעבר באוצר, אמר היום בשיחה עם "גלובס" כי "הרכבת הזו היא דוגמה לבזבוז. בכסף הזה אפשר היה לתת לכל תושב שדרות אוטו צמוד ותלושים לדלק". על השאלה מדוע שלא יאמר את הדברים לייחוס בשמו, אמר: "לא בדקתי את הטענה הזו לעומק". כשמעמתים את אותו גורם עם העובדה שבמשרד האוצר התנגדו בעבר לשורה של פרויקטים שהיום נראים מובנים מאליהם, לרבות סלילת נתיבי איילון, הוא משיב: "לא בכל המקרים האוצר צדק, אבל בעניין הרכבת דווקא כן".

במשרד האוצר מתנגדים באופן מסורתי לרכבות פריפריאליות במקומות שבהם ממילא לא קיימים גודשי תנועה. נסיעה ממוצעת מת"א לשדרות אורכת 60-70 דקות, ומבחינת אגף התקציבים מדובר בפרק זמן סביר. הבעיה בתיאוריה הזאת היא שלא לוקחים בחשבון את המחירים המאמירים של הבנזין והדיזל, את הזיהום הסביבתי ובעיקר את העומס העתידי על הכבישים ואת הגודש בתוך אזור המרכז - עבור אלה שיגיעו במכוניותיהם בכל בוקר מאזורי הפריפריה.

בשדרות, באופן טבעי, תולים תקוות ברכבת כמקור להגירה חיובית אל העיר ואל האזור, כמו גם פיתוח העסקים המקומיים והמכללה האקדמית הסמוכה, ספיר.