אישום: בן 18 מטייבה פוצץ את האוטובוס בת"א - וחזר לעבודה

כתב האישום מייחס למחמד מפארגה עבירות של סיוע לאויב במלחמה, ניסיון רצח (עשרות מקרים), גרם התפוצצות חומר נפיץ וגרימת חבלה חמורה

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמד מפארגה, תושב טייבה בן 18, שביצע את הפיגוע באוטובוס בתל-אביב ב-21 בנובמבר, במהלך מבצע "עמוד ענן".

כתב האישום מייחס למפארגה עבירות של סיוע לאויב במלחמה, ניסיון רצח (עשרות מקרים), גרם התפוצצות חומר נפיץ וגרימת חבלה חמורה (עשרות מקרים).

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס פורר-גפני, בתקופת מבצע "עמוד ענן" החליט הנאשם, ביחד עם אחמד מוסא, לעמוד לצידה של עזה, לנקום את מותו של אחמד ג'עברי ולנסות לעצור את המתקפה עליה. לשם כך החליטו לסייע לארגון החמאס ולפגוע בישראלים חפים מפשע.

על-פי כתב האישום, לשם כך חברו השניים יחדיו, החליטו לנצל את נגישותו של הנאשם לתחומי ישראל, בהיותו אזרח ישראלי העובד בעיר מודיעין, ולהטמין באמצעותו פצצה באוטובוס בלב העיר תל-אביב. מוסא את הנאשם, הכין עבורו מטען נפץ והסביר לו את אופן הפעלתו. השניים אף סיכמו ביניהם כי יפעלו בצוותא חדא באופן שלאחר הטמנת המטען והפעלתו ולאחר ירידתו מהאוטובוס, יודיע על כך הנאשם למוסא, על מנת שזה יפעילו באמצעות טלפון נייד.

עוד נטען כי ב-21 בנובמבר 2012, החל משעות הבוקר, נסע הנאשם במשך מספר שעות עם המטען, תוך שהוא מחליף מספר דרכי תחבורה, עד שלבסוף עלה על אוטובוס בקו מספר 142 לכיוון העיר בת-ים. לפני הגעתו לתחנת האוטובוס בבורסה ברמת-גן, לחץ הנאשם על הכפתור להפעלת המטען והשאיר את התיק באוטובוס מתחת למושב השלישי בצד ימין.

מיד עם ירידתו מהאוטובוס, נטען בכתב האישום, הודיע על כך הנאשם בטלפון למוסא, כפי שסיכמו, ומשם הלך הנאשם לתחנת רכבת סבידור מרכז, וחזר ברכבת לעבודתו בעיר מודיעין. כעבור מספר דקות, באזור השעה 12:00, משהגיע האוטובוס סמוך לצומת הרחובות שדרות שאול המלך והנרייטה סולד מול הקריה בתל-אביב, הפעיל מוסא את המטען באמצעות הטלפון הסלולרי וגרם להתפוצצות המטען בתוך האוטובוס.

בפיגוע נפצעו עשרות אנשים תמימים, ורק בנס לא נהרג איש. חקירת הפיגוע הוטלה על כוחות הביטחון, שירות ביטחון כללי ומשטרת מחוז תל-אביב (מרחב ירקון), אשר הודות לפעולתם נתפס הנאשם תוך שעות בודדות מרגע ביצוע הפיגוע.

יצוין כי ישנם עצורים נוספים בפרשה אשר עדיין נמצאים תחת חקירה, וכתבי אישום נגדם יוגשו, אם וכאשר, בבית דין צבאי.