הפשרה של לוקר לערוץ 2: שלוש נקודות יציאה לרישיון

מנכ"ל משרד רה"מ מציע לקשת ורשת שתי נקודות מעבר מזיכיון לרישיון בנוסף לנקודה הקיימת ■ שאמה-הכהן: "צופי ועובדי ערוצים 2 ו-10 יכולים להיות רגועים"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מציע לזכייניות ערוץ 2 שלוש נקודות מעבר לרישיון, שייכנסו לחוק ההצלה של ערוץ 10 כדי לענות על דרישותיהן לשיוויוניות.

ל"גלובס" נודע כי הצעת הפשרה המסתמנת כוללת שתי נקודות מעבר מזיכיון לרישיון בנוסף לנקודה הקיימת כיום בחוק, אשר הזכייניות יצטרכו להגיע אליהן בהסכמה הדדית. כלומר, בהחלטה משותפת יוכלו קשת ורשת לעזוב את ערוץ 2 ולצאת כל אחת לערוץ ברישיון בנובמבר 2013 או בנובמבר 2017.

אם הזכייניות לא תגענה להסכמה ביניהן באשר ליציאה ברישיון, אז ייצאו שתיהן לרישיון בתאריך הקבוע היום בחוק - אוקטובר 2015. לא ברור עדיין אם לוקר יציע לרשת וקשת גם הקלות כלכליות.

מחר (ה') יעלה בכנסת החוק להצלת ערוץ 10 לקריאה ראשונה לדיון בוועדת הכלכלה. זכייניות ערוץ 2 מקוות לשוויון במתן ההטבות.

"התנהלות בעייתית"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מסר: "ככל שהדבר תלוי בוועדת הכלכלה, צופי ועובדי ערוץ 2 וערוץ 10 יכולים להיות רגועים לחלוטין".

לדבריו, "דמוקרטיה אמיתית חייבת תקשורת חזקה, עצמאית, נשכנית ומאוזנת. בימים האחרונים מנסים ערוצים 2 ו-10 לנצל את תקופת הבחירות ולחלץ בלחץ מהממשלה והכנסת הטבות, הקלות וויתורים, בדרכים לא מקובלות ולא ראויות. הפסקת השידורים והשקופיות הפוליטיות המניפולטיביות לא יכולות להוביל לשום דבר טוב.

"מתוך אחריות לחוסן הדמוקרטיה הישראלית ורגישות לפרנסת אלפי משפחות, אמליץ לחברי הוועדה להתעלם לצורך הדיון מההתנהלות הבעייתית של הערוצים ולהושיט להם יד עניינית לעזרה וחילוץ, תוך שמירה על עיקרון השוויון, ההיגיון והסבירות".