מיתון עולמי? מחירה של ארוחת חג המולד הזו הוא 203 אלף דולר

מסעדת ג'ון סולט בלונדון ואתר האינטרנט VeryFirstTo מציעים את ארוחת חג המולד היקרה בעולם ■ מה כוללת הארוחה שעדיין לא נמצאו לה קונים?

ארוחת חג המולד העשירה הזו עלולה להיות עשירה מדי אפילו עבור העשירים ביותר. שף בריטי מציע ללקוחות את מה שנראה כארוחת חג המולד היקרה ביותר בעולם. מחירה עומד על כ-203 אלף דולר ,והיא כוללת בין היתר 4 מנות בשריות עבור 4 סועדים.

השף שאחראי ל"סעודת המלכים" הזו הוא בן ספלדינג (Spalding) ממסעדת John Salt בלונדון. מעבר לחגיגת הבשרים היקרה, הארוחה כוללת גם בקבוק שמפניה בשווי של 60 אלף דולר ומלונות ופירות אחרים בשווי של 4,000 דולר. אולם, אפשר להתנחם בכך שמסעדת השף כבר הכריזה כי לפחות 80% מההכנסה שלה מהארוחה תועבר לתרומה.

מי יקנה ארוחה שעולה כמו בית מפואר? מסתבר כי המיתון החמור השורר בבריטניה חילחל גם לעשירים וגורם לרתיעה ממוצרי מותרות. לכן, עד כה, לא נמצאו קונים לארוחה היקרה.

"למרות שהרבה אנשים מזילים ריר כאשר הם רואים את התפריט של הארוחה, אך אנו נמצאים בתקופה של דאגות כלכליות, ואף אחד אינו מוכן להתחייב להוצאה שכזו", אמר מרסל קנוביל, מייסד אתר האינטרנט VeryFirstTo, המציע את ארוחת חג המולד היקרה בעולם.

למעשה, ספלדין נאלץ להתגונן לאחרונה מפני הציבור הבריטי, שזעם על כך שבכלל הוא מעז להציע ארוחה במחיר כזה בתקופה של מיתון. "ארוחה במחיר כזה היא פשוט טירוף", או "זה פשוט מוגזם", היו רק חלק מהתגובות הזועמות שהופנו אליו ברשתות החברתיות.

ספלדין התגונן וטען כי מרבית ההכנסה מהארוחה מופנית לתרומה, כך שזו מטרה שמצדיקה את עצמה.

אז מה עוד כולל התפריט המפואר? כמובן שקוויאר ברמה הגבוהה ביותר, טרפלס, עלי זהב אכילים בשווי של 10,000 דולר, קפה אסייתי נדיר בשווי של כ-4,000 דולר, והדובדבן שבקצפת יהיה ה-Piper Heidsieck 1907, בקבוק שמפניה בשווי של 60 אלף דולר.