הרבנות בחיפה: חוגגים סילבסטר? תאבדו את הכשרות

בין היתר הוזהרו בעלי העסקים כי אם יפרו את האיסור ויחגגו את ראש השנה האזרחית, הם יפסיקו לקבל שירותי דת ובהם תעודת כשרות

הרבנות בחיפה יוצאת למאבק נגד חגיגות הסילבסטר: בשבוע שעבר נשלח מכתב מטעם נציגי הרבנות בעיריית חיפה לשורה של אולמות אירועים ומקומות בילוי ברחבי העיר, האוסר על קיום אירועים בערב ראש השנה האזרחית.

על המכתב, שתוכנו נחשף על-ידי הכתבת טלי ליבמן מרדיו חיפה, חתומים מספר אנשי דת בכירים בעיר, המאיימים כי מקומות בהם ייערכו מסיבות, הכוללות סממנים של החג הנתפס כנוצרי, יאבדו את תעודת הכשרות.

במכתב מתוארות הפעילויות האסורות על-פי הרבנות בחיפה, ובהן שימוש בסממנים נוכריים במהלך אירועי הערב. הרבנים הבהירו לבעלי העסקים כי גם אם הם משכירים את האולמות לגורמים פרטיים, אסור לערוך מסיבות "חג" בתאריך 31 בדצמבר.

"חל איסור חמור לערוך בסוף השנה האזרחית, כל אירוע הקשור ומסמל משהו מחגי הנוכרים", נכתב על-ידי הרבנים. "מי שיפר את ההגבלה, לא יוכל להמשיך להיות תחת פיקוח".

רק בשבוע שעבר נערך על-ידי הארכיבישוף הנוצרי של העיר חיפה טקס לקראת חג המולד, בו נכחו ראש העיר יונה יהב ונשיא המדינה שמעון פרס. חיפה עצמה ידועה כעיר בה חיים בצוותא יהודים, נוצרים ומוסלמים, והיא חוגגת מדי חורף את "החג של החגים", פסטיבל המציין את חנוכה, חג המולד ואת חג הקורבן המוסלמי.

הרב אברהם ויצמן, ראש המועצה הדתית בחיפה, מסר בתגובה: "קיימת הוראה משנת תשס"ח של הרבנות הראשית לישראל כי אין לקיים אזכור לחגי הגויים בסוף השנה האזרחית. כעת, משעלה הדבר, נמליץ לשקול כל דבר לגופו של עניין".

מכתב מהרבנות הראשית חיפה / צילום מתוך הפייסבוק של טלי ליבמן
 מכתב מהרבנות הראשית חיפה / צילום מתוך הפייסבוק של טלי ליבמן