"הנדל"ן בישראל - שוק של מהמרים וספקולנטים"

גורו הנדל"ן האמריקאי רוברט שמין ממליץ להתרחק משוק הנדל"ן הישראלי כמו מאש: "המחירים גבוהים מדי והתשואה על הנכסים אפסית"

"ב-2013 כבר לא יהיה משתלם להשקיע בנדל"ן בישראל. המחירים גבוהים מדי, והתשואה על הנכסים אפסית", כך אומר גורו הנדל"ן האמריקאי רוברט שמין, שנחת בישראל לקראת סדרת הרצאות בפני משקיעים בתל-אביב.

שמין, פרשן פיננסי של CNN ו-FOX NEWS, ומחבר רב-המכר של ה"ניו-יורק טיימס", "למה האידיוט הזה עשיר ואני לא?", טוען כי "מבחוץ, משקיעים מסתכלים על מה שקורה בישראל וחושבים שזה שוק של מהמרים וספקולנטים. זה מזכיר את המצב בארה"ב לפני התפוצצות הבועה".

"המדינות ה"חמות" היום להשקעה בנדל"ן הן בעיקר ספרד ויוון ששם ניתן להשיג נכסים בעשרות אחוזים מתחת למחיר השוק. באירופה ובחלקים מארה"ב ניתן לעשות 10 אחוזי תשואה בלי יותר מידי מאמץ. בישראל במקרה הטוב עושים 1-2 אחוזי תשואה".

ב-1 בינואר יקיים שמין סמינר נדל"ן למשקיעים ישראלים במלון "הרודס" בת"א ובו יפרט על הדרכים לנצל את המשבר בשוק האמריקאי והאירופי בכדי להשיג תשואות גבוהות.

שמין, איל נדל"ן אמריקאי וחברו הקרוב של דונלד טראמפ, היה מעורב עד כה בעסקאות נדל"ן בשווי 50 מיליון דולר. למרות זאת הוא מכנה את עצמו "עשיר טיפש" כדי להראות למעריציו שלא צריך להיות חכם במיוחד כדי להרוויח הון. הוא עורר סערה בארה"ב לאחר שלקח תחת חסותו הומלסים ואנשים שאיבדו את בתיהם במהלך משבר הסאב פריים והפך אותם, באמצעות הטכניקות אותם הוא מלמד, לבעלי בתים אמידים.

מאחר וכילד שמין היה "בעל הסיכוי הנמוך ביותר להצליח" הוא נהנה ללוות להצלחה מקרים שנחשבים אבודים מבחינה פיננסית. כיום הוא מלווה מספר עסקים בישראל ונותן להם תמיכה וייעוץ כלכלי.