שחקני הכדורגל שהמריאו "בבורסה" ב-2012

מי הם 5 הכדורגלנים שרשמו במהלך השנה החולפת את העלייה הגבוהה ביותר בשווי המוערך שלהם?

"שווי שחקן" - כלומר העלות של העברת כדורגלן בין קבוצה לקבוצה - הוא עניין די תיאורטי ונתון לוויכוח. ובכל זאת, אם יש אתר אחד בשוק שמתמחה בהערכות שווי קרובות מאוד למציאות - מדובר על האתר הגרמני transfermarkt.

לכבוד סופה של שנת 2012, באתר בדקו מי הם השחקנים שהשווי שלהם צמח בשיעור החד ביותר במהלך 12 החודשים האחרונים. התוצאות מפתיעות: במקום הראשון, כמעט ללא תחרות, נמצא אוסקר, קשרה הברזילאי של צ'לסי. השחקן, שנרכש בקיץ על-ידי המועדון האנגלי מאינטרנאסיונל בתמורה ל-32 מיליון אירו (הסכום אליו נסק מחירו ב-transfermarkt), רשם קפיצה של 24 מיליון אירו בערכו במהלך השנה החולפת, אותה התחיל עם שווי מוערך של 8 מיליון אירו בלבד.

במקום השני בדירוג זה ניתן למצוא את רדאמל פלקאו. תודות לשנה המאוד מוצלחת מבחינה מקצועית של מכונת השערים הקולומביאנית, צמח השווי שלו ב-20 מיליון אירו, והוא מוערך כיום ב-50 מיליון אירו. גם ליאו מסי, כוכב ברצלונה ששבר את כל השיאים כשכבש 91 שערים בשנת 2012 - רשם קפיצה דומה של 20 מיליון אירו בשווי שלו - שכיום עומד על 120 מיליון אירו (השחקן היקר ביותר בעולם, על-פי transfermarkt).

אקסל ויטסל, הבלגי שנדד בחלון ההעברות האחרון מבנפיקה הפורטוגלית לזניט סט. פטרסבורג הרוסית תמורת 40 מיליון אירו, רשם על-פי האתר עלייה של 19 מיליון אירו בשווי שלו (מ-11 מיליון ל-30 מיליון). את החמישייה הראשונה משלים רוברט לבנדובסקי, החלוץ הפולני של בורוסיה דורטמונד הגרמנית (ערכו צמח מ-18 מיליון אירו ל-25 מיליון).