הערכות: 35 עובדי החדשות המקומיות יפוטרו מיידית

‎‎לחדשות המקומיות אושר תקציב מקוצץ עד לסוף יולי 2013 וללא אופק תקציבי, מה שעשוי להביא לסגירתן במועד זה‏

‎‎ביום חמישי האחרון אושר בוועדת הכלכלה ובהצבעה בכנסת תקציב מקוצץ לחדשות המקומיות, מהלך שיאפשר את קיומן עד לסוף יולי 2013. התקציב קוצץ מ-25 מיליון שקל ל-18.5 מיליון שקל, ובחלוקה יחסית של 7 חודשים, אושר תקציב של 10.8 מיליון שקל.

‏בוועד העובדים בחברה לא משלים את עצמם ומבינים שהתקציב הנמוך יוביל לפיטורי עובדים. כצעד ראשון הם מתכוונים לבקש מההנהלה למשוך את מכתבי הפיטורים שנשלחו לכלל העובדים בראשית החודש, כדי לנסות ולמצות את כל האפשרויות בצעדי התייעלות ולמנוע פיטורים. עם זאת, נראה כי קיצוץ התקציב צפוי להביא לביטול של כ-35 משרות במהדורות האזוריות.

‏אם לא די בכך, בחדשות המקומיות מתקשים לראות אופק תקציבי לאחר יולי 2013. בכיר בשוק התקשורת שבחן את הנושא מעריך כי אם חברת קודה הפקות, המפיקה כיום את החדשות המקומיות, תידרש לצאת שוב למאבק חקיקתי על תקציב ל-5 החודשים הנותרים של 2013, היא עשויה לסגת מהמשך הפעלתן.

לדבריו, גם דרישה לצאת למכרז על הפקת החדשות המקומיות, לאור העובדה שמדובר בכספי ציבור, לא עשויה לפתור את המצב, כיוון שכיום אין מקורות תקציביים מעבר ליולי 2013, וספק אם גורם מסוים ירצה להשתתף במכרז ל-5 חודשי פעילות בלבד.

‏גם הגורם הבכיר וגם בוועד מסבירים כי ההחלטה ביום חמישי היא בבחינת הנשמות אחרונות של גווייה, שסופה כבר ידוע מראש.

לדברי יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, חיים הר-זהב, "להגיד לנו ששר התקשורת שייבחר בכנסת הבאה ימצא פתרון תקציבי לחדשות המקומיות, זה לעג לרש. ספק אם ממשלה חדשה שתוקם במארס-אפריל תספיק לחשוב על הנושא. לצערי, אין שום עתיד לחדשות המקומיות אחרי יולי 2013".