רמי יצהר ישלם רבע מיליון שקל: הוציא את דיבתו של בני אברהם

נקבע כי יצהר הוציא את דיבתו של בני אברהם ז"ל, כשפרסם באתר "עניין מרכזי" כתבה הרומזת כי הוא וחיילים חטופים נוספים הבריחו סמים מלבנון

העיתונאי רמי יצהר ישלם רבע מיליון שקל למשפחתו של החייל המנוח בני אברהם, שנחטף על-ידי ארגון חיזבאללה בשנת 2000, מאחר שהוציא את דיבתו של אברהם המנוח, כשפרסם באתר האינטרנט "עניין מרכזי" כתבה שממנה עלה חשד כי החיילים החטופים עסקו בהברחת סמים מלבנון - כך קבע היום (א') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

"הפרסום שבוצע ברבים, לפיו נבדק חשד שהחיילים החטופים עסקו בהברחת סמים מלבנון, עלול היה לגרום להשפלתו של החייל המנוח בני אברהם בעיני הבריות, לבזותו בשל המעשים המיוחסים לו ולגרום לפגיעה בשמו הטוב ובכבודו", כתבה השופטת דרורה פלפל בפסק הדין.

השופטת מתחה ביקורת על יצהר, שבחר שלא להתגונן מפני התביעה לגופה, אלא לטעון כי הכתבה נשוא התביעה כלל לא פורסמה באתר שניהל.

"מדובר בעיתונאי ותיק, שנראה לי כי 'הימר' על כל הקופה, ולמרות שרמז בכתב ההגנה לטענת 'אמת דיברתי', האמין כנראה שכתבה שלא נמצאה לא ניתן יהיה להוכיח אותה בראיות נסיבתיות, ולכן שלל בכלל את כתיבתה על-ידיו", כתבה השופטת.

יצוין כי למרות שלא ניתן היה לאתר את הכתבה שבגינה נתבע יצהר, קבע בית המשפט כי היא אכן פורסמה. זאת, בין היתר, על סמך תמליל ריאיון בנושא שערך העיתונאי מתי גולן עם יצהר ברשת ב' זמן קצר לאחר פרסום הכתבה.

השופטת קבעה כי תמליל הריאיון, שהוצג לבית המשפט, "מהווה ראיה נסיבתית להוכחת הפרסום נשוא התביעה, מכיוון שבמהלך הריאיון קרא גולן באוזני יצהר את הידיעה שפורסמה על-ידי יצהר, שכותרתה הייתה 'האם עסקו החיילים החטופים בהברחת סמים מלבנון?'".

בשנת 2000 נלקח בני אברהם ז"ל בשבי חיזבאללה יחד עם שני חיילים אחרים - עומר סועאד ועדי אביטן. ב-2004 הגישו הוריו של אברהם, חיים ועדנה אברהם, תביעת לשון הרע בסך 3 מיליון שקל נגד יצהר, בטענה כי הוא והאתר שניהל, "עניין מרכזי", אחראיים להפצת שמועה שקרית על כך שהחיילים החטופים סחרו בסמים.

השופטת קיבלה, כאמור, את התביעה, אך ציינה כי הסכום שתבעו הוריו של אברהם היה מוגזם.