המלונאים: המדינה צריכה להקצות 100 מיליון שקל לשיפור התדמית

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן: צריך לשקם את התדמית של מדינת ישראל, שנפגעה בעקבות מבצע "עמוד ענן"

המלונאים דורשים מהמדינה להקצות תקציב מיוחד בסך של 100 מיליון שקל לשיפור תדמיתה התיירותי של מדינת ישראל שניזוקה בעקבות מבצע "עמוד ענן" - כך אמר היום (ב') במסיבת עיתונאים נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן.

לדברי פדרמן, ב"'עמוד ענן', המדינה הפקיעה את התדמית התיירותית של ישראל, שהיא עבורנו כמו מים לחקלאות. המדינה לקחה את הנכס הזה והפקיעה אותו לטובת המערכה, ובצדק. אבל בדיוק כמו שצריך לשקם בית שנפגע מטיל, כך צריך לשקם את התדמית של מדינת ישראל. ופה דרושה התערבותו של ראש הממשלה בדרך של הקצאת תקציב ראוי בסך של 100 מיליון שקל להפעלת קמפיין שיווקי תדמיתי אגרסיבי למדינת ישראל במדינות היעד העיקריות כמו ארה"ב, רוסיה, גרמניה, אנגלית וצרפת". במקביל, מוסיף פדרמן, על המדינה להכיר בתיירות כתעשייה בעדיפות לאומית.

עוד אמר במסיבת העיתונאים המקדימה לוועידה השנתית של המלונאים שתתקיים מחר, כי המשבר כיום בתיירות פוסט "עמוד ענן" הולך ומעמיק גם בגלל תקופת הבחירות "שגורמת לכל מיני אנשים להצהיר על החלטות שלא עוזרות לתיירות". פדרמן מתכוון בדבריו להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות לשר התחבורה ישראל כץ שלא לחתום על הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי. "אחרי שנים של עבודה מאומצת פתאום עושים מחטף. אי-החתימה על ההסכם הוא אקט שאסור היה לעשות אותו באמתלה של תקופת בחירות. ושוב אנחנו רואים איך אינטרנסים של מעטים פוגעים באינטרסים של רבים".

ראשי התאחדות המלונות העריכו במסיבת העיתונאים כי ענף התיירות - שבשנת 2012 העסיק 200 אלף עובדים עם עלות שכר כוללת של כ-18 מיליארד שקל לשנה ואירח 22.1 מיליון לינות המהוות עלייה של אחוז לעומת אשתקד כשמהן 9.7 מיליון הן לינות של תיירים והיתר לינות של ישראלים - עתיד להינזק בעקבות "עמוד ענן" ביתר שאת במהלך 2013.

הם צופים ירידה של 10% בלינת תיירים לצד הפסד של כ-500 מיליון שקל בהכנסות של המלונות והפסד של כ-1.8 מיליארד שקל לכלל תעשיית התיירות. כתוצאה מהירידות הצפויות, העריכו היום בהתאחדות המלונות, כי יפוטרו כ-2,000 עובדים במהלך השנה הקרובה. יצוין כי כבר בימים אלה עובדים בענף המלונות מוצאים לחופשות יזומות כמו כן מניידים עובדים בין מחלקות בתי-המלון ובין המלונות, עובדים זמניים מפוטרים ונעשים צמצומים במצבת עובדי כוח אדם.

בהתייחסו למחירי הלינה הגבוהים בבתי-המלון בישראל, אמר פדרמן כי "המחירים גבוהים. נקודה. אבל הם לא הכי גבוהים באירופה כפי שחושבים. אי-אפשר להשוות בין מה שקורה בתל-אביב הסובלת ממחסור בחדרים לבין מה שקורה בברלין שם יש היצע גדול של חדרים".