יום המסחר המקוצר בוול סטריט נסגר בירידות; פייסבוק עלתה

היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ מחר לא יתקיים מסחר ■ הדמוקרטים והרפובליקנים לא הגיעו להסכמה כלשהי בסוגיית "הצוק הפיסקאלי" ■ כלל פיננסים ממליץ לקנות מניות איזיצ'יפ במחיר יעד של 44 דולר למניה

יום המסחר בוול סטריט (ב') , שהיה מקוצר, נסגר בירידות שערים קלות. זאת, על רקע חוסר יכולתם של הדמוקרטים והרפובליקנים בוושינגטון להגיע להסכמה בנוגע לפתרון כלשהו בסוגיית "הצוק הפיסקאלי". המסחר היום הסתיים ב-20:00 שעון ישראל לרגל חג המולד ומחר לא יתקיים מסחר. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

כאמור, רבים האמינו כי הרפובליקאים והדמוקרטים ימצאו פשרה ויגלו אחריות בכל הנוגע למצוק הפסיקלי. אולם, בסוף השבוע הם נכחו לדעת כי שני הצדדים עדיין רחוקים מהסכם. יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר העלה את התוכנית שלו, המכונה plan B להצבעה, אך דווקא מי שהתנגדו היו חבריו למפלגה שדחו את ההצעה, משום שכללה העלאת המס על העשירים המרוויחים מעל מיליון דולר בשנה.

הכישלון בדיונים גרר את וול סטריט לירידות של כ-1% ביום שישי והשבוע ביינר צפוי להעלות תוכנית חדשה שתהיה בבחינת הניסיון האחרון להגיע לפשרה לפני שכלכלת המדינה תיפול מהצוק. בנוסף, חשוב לזכור שנשיא ארה"ב ברק אובמה מעוניין להעלות את המס לאלו שהכנסתם היא 250 אלף דולר בשנה ומעלה, כך שהצדדים עדיין רחוקים מפתרון. "כלכלת ארה"ב נמצאת על קצה המצוק וכעת אין ספק שהיא תיכנס למיתון", אמר מוחמד אל-עריאן בסוף השבוע.

עם זאת, אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בבית ההשקעות פסגות דווקא אופטימי מאוד וטוען בסקירה שפירסם כי בסופו של דבר הצדדים יעלו על "דרך המלך". "בשורה התחתונה אנחנו ממשיכים להעריך שהפוליטיקאים יצליחו להגיע להסכמות שימנעו את אפקט הצוק הפיסקאלי אבל גם שהשיחות יימשכו עד הרגע האחרון", כתב גרינפלד. "אפקט האובר-דרמטיזציה שכל כך מקובל בפוליטיקה (ובחיים) בארה"ב מוביל לכך ששני הצדדים רוצים לצאת מהשיחות במצב בו נראה כאילו הם ניסו לעשות ככל שביכולתם להשיג את מטרות הבוחרים שלהם אבל נאלצו להתפשר ברגע האחרון על מנת לא להכניס את המשק למיתון".

פגוט: שוק המניות האמריקאי הוא ההצגה הטובה בעיר

יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון השתתף היום בשיחת ועידה ליועצי השקעות ואמר: "הסוגייה של המצוק הפיסקאלי היא די ברורה כרגע. אין היסטריה בשווקים, מדד ה-VIX מאוד נמוך בהסתכלות ארוכת טווח. אם השוק מתמחר קיצוצים של 600 מיליארד דולר בתקציב ממשלת ארה"ב, חברות הביטחון וספקיות הנשק יהיו הנפגעות העיקריות - נכון לעכשיו לא רואים את זה, השוק לא מתמחר נפילה מהצוק הפיסקאלי. הפשרה בנושא המצוק הפיסקאלי תהיה כשארה"ב תחליט על קיצוצים של 300 מיליארד דולר. לדעתנו, האס של 2013 יהיה שוק הדיור בארה"ב שצפוי להמשיך ולהתאושש. אם שוק הדיור יחזור לצמוח, נוכל לראות את הכלכלה האמריקאית כולה צומחת בקצב של 2.5% בהנחת פשרה בנושא הצוק הפיסקאלי".

לגבי אטרקטיביות ההשקעה של שוק המניות האמריקאי אמר פגוט: "שוק המניות האמריקאי נותר הזירה המעניינת להשקעות בעולם כולו . הרווחים צומחים השנה בצורה דו ספרתית ויצמחו כך גם בשנת 2013. מכפיל הרווח העתידי על מניות S&P 500 מצביע ששוק המניות האמריקאי הוא ההצגה הטובה בעיר".

המלצה לאיזיצ'יפ

מלאנוקס , שבלמה את הצניחה במניותיה ביום שישי, המשיכה לרכז עניין גם היום. הפרשן הכלכלי הבכיר של רשת CNBC ג'ים קריימר, בינתיים, ממשיך להמליץ למשקיעים "לזרוק" את מניית מלאנוקס. ביום ה' אחרי סגירת המסחר בוול סטריט המליץ קריימר בתוכניתו "Mad Money" למכור 3 מניות - ובהן מלאנוקס. זאת, ימים ספורים לאחר שאמר על קברניטי החברה: "אני לא מאמין להם" והמליץ למשקיעים להתרחק מהמניה.

פייסבוק ממשיכה לחפש דרכים חדשות לעשות כסף - על חשבונכם. הרשת החברתית החלה לבחון גביית תשלום עבור שליחת הודעות פרטיות ל-Inbox של משתמשים. החברה תנסה את האופציה הזו בשלב הראשון עם מספר מסוים של משתמשים.

כלל פיננסים משיק היום סיקור על מניית איזיצ'יפ בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 44 דולר למניה, פרמיה של 27% על מחיר הסגירה של המניה בסופ"ש בוול סטריט. האנליסט דוב רוזנברג מסביר כי החברה היא הספקית המובילה למעבדי NPU, המשולבים בתוך הנתבים שבבסיס הרשת. מעבדי ה-NPU אחראים על עיבוד חבילות המידע ועל העברתם. 5 מתוך 7 החברות המובילות של ספקי הציוד לשוק היעד של איזיצ'יפ מוכרים או מבססים את מוצריהם על המעבדים של החברה.

כלכלני כלל פיננסים השיקו היום גם סיקור על מניית אלוט תקשורת עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 24 דולר.